Toegang sweex router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Ik heb kort geleden voor mijn sweex router mijn mac adres gecloned en kan sinsdien geen contact meer krijgen met mijn router. Normaal kan je via de internet explorer met http://192.168.2.1 in het menu van de router komen maar dat is niet meer mogelijk. Nu wil ik instellingen veranderen om gebruik te maken van bittorrent en dit is nu niet meer mogelijk. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

gr. Trustno1

Bedoel je dat de router niet op dat IP adres bereikbaar is of dat je wachtwoord niet wordt geaccepteerd?

Het zou kunnen dat je routerinstellingen zijn veranderd waardoor je router een ander IP adres heeft gekregen.

Dan kun je even via start>uitvoeren>CMD een command venster openen en intikken:

ipconfig /all

het IP adres wat bij gateway staat is ook het adres van je router.

Als je je wachtwoord kwijt bent zul je denk ik de router moeten resetten door de resetknop op de router pplm 10 sec ingedrukt te houden. Dan wordt de router teruggezet n aar de fabrieksinstellingen

De router is niet op het ip adres te bereiken. Ik ga vanavond gelijk even proberen of het met ipconfig /all wel te zien is. Het zou best kunnen zijn dat het ip adres van de router gewijzigd is. Is het ook mogelijk om met het resetten de router ip adres weer op zijn originele adres te krijgen?

Dat kan inderdaad.

Als het goed is zit er achterop de router een heel klein knopje wat je met een pen of zo kunt indrukken. Als je die iets van 7-10 sec (afhankelijk van merk en type router) ingedrukt houdt, dan worden alle instellingen teruggezet.

Maar ik denk inderdaad dat je met ipconfig /all beter eerst kunt kijken of je er zo in komt.

Scheelt je een hoop werk misschien
:D

Mijn Ip-adres staat op 192.168.2.102 en mijn standaard gateway staat op 192.168.2.1.
En met beide ip adressen kan ik niet inloggen op mijn router.:(

Trustno1 zei:
Mijn Ip-adres staat op 192.168.2.102 en mijn standaard gateway staat op 192.168.2.1.
En met beide ip adressen kan ik niet inloggen op mijn router.:(

Probeer het eens met 192.168.2.254
je gateway-adres hoeft niet met alle gewled ook je IP adres van je router zijn. Dit zou normaal gesproken wel zo moeten zijn. Zoals BUICK ook al vermelde

Mocht je gaan resetten;
Sweex heeft als standaard adres 192.168.123.245 na reset. Na reset router, je netwerk intellingen van je pc op automatisch IP adres zetten en je zou weer moeten kunnen inloggen op je router.

Misschien heb je hier wat aan.

Succes

Nee ook dit adres werkt niet. Ik denk dat er niets anders op zit dat hem te resetten.

De router even uit en dan weer aan zetten wil ook nog wel eens helpen.

Ps. vraag is verplaatst naar de juiste sectie.

Het uit en aandoen van de router heeft inderdaad gewerkt. Bedankt voor de tips :thumb:

Hetzelfde Probleem

Ik heb dus het zelfde probleem ook een Sweex :confused: Dus ik denk dat ik mijn router ook maar eens ff opnieuw op ga starten !! En het heeft geholpen :-)
Thnks voor de Tip . Ben blij dat ik deze site gevonden heb .

Gr Hilda

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan