Toegang tot andere PC in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Berichten
1.597
Tot voor kort had ik toegang met mijn notebook (Win7) tot alle gedeelde mappen van een andere PC (OS=WinXP Pro) in het netwerk.
De PC en de bijbehorende gedeelde mappen worden wel gezien maar toegang wordt geweigerd.
De foutmelding (geldt voor alle mappen):
\\DESKTOP\Mijn muziek is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken.

Tijdelijk uitschakelen van firewalls geeft geen verandering.
Vanuit de XP machine zijn de gedeelde mappen op het notebook met Win7 normaal toegangelijk

Graag advies.
Gr. Ton
 
Laatst bewerkt:
Je kunt op de \\DESKTOP\Mijn muziek deel en beveiligingsrechten instellen (rechtermuisknop>eigenschappen). Het beveiligingsrecht (''NTFS'' rights) staat altijd boven het deel (''share'') recht.

Dit betekend dat je het share recht in moet stellen op de gebruiker ''iedereen'' of ''everyone'' op "Wijzigen" of '''change' en de NTFS (beveiligingstab) rechten in moet stellen wat de gebruiker daadwerkelijk mag (read/lezen of wijzigen / change of full controll) Dit doe je ook weer op de gebruiker "Iedereen" of "Everyone"

Staat de beveiligingstab er niet bij? Ga dan naar deze computer>extra>mapopties>weergave en zet het vinkje ''Use simple file sharing" of "Eenvoudig delen inschakelen" uit.
suc6
 
Met dank voor je advies. Ik kan pas morgenvroeg op de XP-machine. Laat daarna iets weten.
Gr. Ton
 
Je kunt op de \\DESKTOP\Mijn muziek deel en beveiligingsrechten instellen (rechtermuisknop>eigenschappen). Het beveiligingsrecht (''NTFS'' rights) staat altijd boven het deel (''share'') recht.

Dit betekend dat je het share recht in moet stellen op de gebruiker ''iedereen'' of ''everyone'' op "Wijzigen" of '''change' en de NTFS (beveiligingstab) rechten in moet stellen wat de gebruiker daadwerkelijk mag (read/lezen of wijzigen / change of full controll) Dit doe je ook weer op de gebruiker "Iedereen" of "Everyone"

Staat de beveiligingstab er niet bij? Ga dan naar deze computer>extra>mapopties>weergave en zet het vinkje ''Use simple file sharing" of "Eenvoudig delen inschakelen" uit.
suc6

Heb je aanpak niet kunnen terugvinden op mijn systeem. Eenvoudig delen e.d. waren ingeschakeld. Via via vond ik de oplossing op http://support.microsoft.com/kb/177078).
Heb een sleutel toegevoegd en de stack-waarde op 24 ingesteld.
Resultaat: Opgelost.
Toch dank voor je moeite,
Groeten,
Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan