Toegang tot bestanden andere gebruikers PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gappie

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Hallo, Ik heb een PC waarop meerdere gebruikers werken en ik als beheerder ben aangemeld. Nu het volgende: ik constateerde dat een willekeurige gebruiker bij bestanden van de anderen kan d.m.v van Local setting, de betreffende user kiezen etc.
Ik heb alles gecontroleerd en heb al vaker multiple-user pc's geinstalleerd en alles staat volgens mij zoals het moet... 1 beheerder en de rest als standaard gebruikers met beperkte toegang e.d. Wel krijgt iedere user zijn eigen toepassingen, bureaublad en een eigen map Mijn documenten, maar ze kunnen dus wel met een omweg naar andere usermappen Mijn documenten.

Weet iemand hier een oplossing voor, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Groeten, AvL

Geplaatst door Gappie
Hallo, Ik heb een PC waarop meerdere gebruikers werken en ik als beheerder ben aangemeld. Nu het volgende: ik constateerde dat een willekeurige gebruiker bij bestanden van de anderen kan d.m.v van Local setting, de betreffende user kiezen etc.
Ik heb alles gecontroleerd en heb al vaker multiple-user pc's geinstalleerd en alles staat volgens mij zoals het moet... 1 beheerder en de rest als standaard gebruikers met beperkte toegang e.d. Wel krijgt iedere user zijn eigen toepassingen, bureaublad en een eigen map Mijn documenten, maar ze kunnen dus wel met een omweg naar andere usermappen Mijn documenten.

Weet iemand hier een oplossing voor, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Groeten, AvL

je kunt de betreffende mappen beveiligen!

Ja dat weet ik maar dat moet normaal gesproken niet nodig zijn omdat de bestanden van verschillende gebruikers niet toegankelijk horen te zijn. Hiervoor logt men ook in met een paswoord e.d.

Geplaatst door Gappie
Ja dat weet ik maar dat moet normaal gesproken niet nodig zijn omdat de bestanden van verschillende gebruikers niet toegankelijk horen te zijn. Hiervoor logt men ook in met een paswoord e.d.

Beheerders hebben volledige toegang. Je kunt de bestanden wel persoonlijk maken maar een beheerder kan erbij.

Rechtsklikken, eigenschappen, beveiliging en dan iedereen weigeren behalve jij, of "iedereen" eruit halen en alleen jou expliciet toestemming geven is een oplossing.,

En zorg er ook voor dat de andere gebruikers gewone users zijn, dus geen beheerders ofzo.

Ik neem aan dat we hier over Windows XP praten.
Als de gebruikers een wachtwoord instellen voor hun gebruikers account, dan moeten mensen van het zeflde gebruiksniveau deze niet kunnen zien.
En jijzelf, als beheerder weer wel.

het kan zijn dat ik het hier mis heb.. ik heb zelf namelijk nog nooit als gebruiker gewerkt of als gebruiker ingelogd geweest :confused:

Geplaatst door Schizophrenic
Ik neem aan dat we hier over Windows XP praten.
Als de gebruikers een wachtwoord instellen voor hun gebruikers account, dan moeten mensen van het zeflde gebruiksniveau deze niet kunnen zien.
En jijzelf, als beheerder weer wel.

het kan zijn dat ik het hier mis heb.. ik heb zelf namelijk nog nooit als gebruiker gewerkt of als gebruiker ingelogd geweest :confused:

In de sectie Windows 2000 lijkt het mij hoogstwaarschijnlijk dat we over XP praten :).

En verder kun je als beheerder geen wachtwoorden 'zien' hoor.

Ik bedoel ook niet het wachtwoord.. maar de bestanden.

Stom van me dat ik hier over XP begin :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan