Toegang tot beveiligde mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik heb hier een computer van een kennis. Zijn XP was gecrashed en bleef rebooten. Ik heb met een herstel van het register de zaak weer een beetje draaiend maar moet windows toch opnieuw installeren.

Het probleem is dat ik nu admin ben en eigenlijk zijn documenten en bestanden moet veiligstellen naar de andere partitie.

Ik heb echter als admin geen toegang tot de mappen en zijn oorspronkelijke genruikersnaam is na het herstel verdwenen.

Weet iemand hoe ik toegang kan krijgen tot de gebruikersdocumenten zodat ik ze naar een andere partitie kan kopieren alvorens te formetteren?

Hij wil nl niet 5 GB aan bestanden en documenten kwijtraken :rolleyes:

Geplaatst door buick
Ik heb hier een computer van een kennis. Zijn XP was gecrashed en bleef rebooten. Ik heb met een herstel van het register de zaak weer een beetje draaiend maar moet windows toch opnieuw installeren.

Het probleem is dat ik nu admin ben en eigenlijk zijn documenten en bestanden moet veiligstellen naar de andere partitie.

Ik heb echter als admin geen toegang tot de mappen en zijn oorspronkelijke genruikersnaam is na het herstel verdwenen.

Weet iemand hoe ik toegang kan krijgen tot de gebruikersdocumenten zodat ik ze naar een andere partitie kan kopieren alvorens te formetteren?

Hij wil nl niet 5 GB aan bestanden en documenten kwijtraken :rolleyes:

dat is vreemd, een admin moet alle rechten hebben om in welke map dan ook te kunnen komen?
misschien je acount eens goed bekijken?

Probeer het eens met Powertoys
Installeer TweakUI.
Ga naar start>alle progamma's> powertoys for windows xp, klik in de lijst aan de linkerzijde van het venster op MY Computer > special folders.
Nu kan je de mappen overzetten.

groetjes speedtouch

Het kan ook best zijn dat het admin account ook niet goed meer is. Ik heb heel veel moeten rommelen om zelfs nog maar te kunnen starten zodat ik wat zaken kon veiligstellen.

Ik ga in ieder geval even via mijn eigen pc de powertoys downloaden en kijken of dat lukt.

Alvast bedankt :thumb:

Voor de zekerheid: maak een 2e account met admin rechten, dit kan je een hoop ellende besparen.

Klik op de driveletter van de betreffende partitie.
NIET op een map, alleen de driveletetr.
Rechter klik, eigenschappen, beveiliging.
Geavanceerd
Account wat daar staat verwijderen.
Jou 2 admin accounts toevoegen.
Alle rechten geven.
toepassen.
vinkje plaatsen "machtigingen opnieuw instellen op onderliggende objecten...."
toepassen !

Tab eigenaar
vinkje plaatsen om eigenaar te vervangen
toepassen

Het kan zijn dat je nu bij een enkele map wordt geweigerd pagefil / receicled en iets met users.
Dit is normaal.

LET OP dat het account wat je nu hebt toegevoegd wel alle rechten heeft !!!
Anders wordt het erg lastig om er nog in te komen.

Al deze handelingen op elke partitie uitvoeren !

Als je de hele tab "beveiliging " niet meer hebt, laat dit dan even weten.
Dan geef ik daar uitleg over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan