Toegang tot C schijf geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hallo,
Ik kon een paar bestanden niet verwijderen omdat ik geen gemachtigd was....blabla
Dan heb ik geknoeid met de rechten. Nadat ik mijn laptop opnieuw heb opgestart ging alles goed maar na het invoeren van mijn wachtwoord kwam er een zwarte scherm. Die scherm blijf een 4 tal minuten en dan pas krijg ik mijn UI interface te zien. Ik ben naar C:\ schijf gegaan maar als ik daarop klik krijg ik het bericht van "toegang geweigerd". Nu kan ik niets meer doen zelf de instellingen niet meer veranderen. Ik heb geprobeerd om het te herstellen via Windows Herstel maar dat gaat ook niet. Ik kan mijn laptop ook niet meer opnieuw installeren via Windows zelf.

Ik draai Windows 8.1

Een schone installatie is mogelijk maar dat durf ik niet want ik weet niet wat mijn product code is. Op de achterkant van laptop staat een Windows stikker maar geen product code.

Kan je hem ook terug naar fabrieksinstellingen brengen? (Zorg wel eerst dat je een back-up van je bestanden hebt)

Wat heb je ongeveer gedaan? Als het goed is kun je via safemode nog wel een hoop herstellen en kun je de rechten terugvragen voor c:

Zie ook deze link:

http://www.askvg.com/guide-how-to-r...default-owner-of-a-file-or-folder-in-windows/

Kijk even wie nu de owner is van C: (rclick -> eigenschappen -> "veiligheid"? -> geavanceerd -> "eigenaar" )

Ik gebruik een Engelse versie dus ik weet niet hoe "security" precies vertaald is

Ik kan hem niet naar fabrikant instellingen brengen want dan krijg ik een fout melding.
De "Security" heet "Beveiliging". En er staat kan de huidige eigenaar niet vinden. Ik kan ook niet in veilige modus komen :( Ik heb die optie niet staan onder de opties geavaceueerd opstarten.

In veilige modus kun je komen met de herstel CD, of opstarten in veilige modus aanvinken in MSCONFIG

run -> MSCONFIG -> boot (opstarten) -> veilige modus

Als je echter de link volgt in mijn vorige post kun je zien hoe je "trustedinstaller" (de normale eigenaar van de schijf) weer kan toevoegen en toewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan