Toegang tot documenten vanuit verschillende accounts

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb naast mijn Administratorsaccount met wachtwoord nu ook een account voor iemand anders aangemaakt (ook even met voorlopig wachtwoord) zodat die persoon niet in mijn documenten kan komen maar wel aan mijn pc kan werken en internetten. Dacht ik.... Toch kan hij, als ik als administrator afgemeld ben en hij op zijn account aangemeld, via de geinstalleerde programma's zoals bv photoshop (die ook bij hem dan op het gastbureaublad gewoon zichtbaar zijn met icoontje) gewoon via "Bestand > openen" in mijn eigen administrator-documenten (in dit geval mijn foto's) rondneuzen. Maar bv zijn map "Mijn afbeeldingen" is nog wel helemaal leeg zoals het hoort.
Heb ik ergens iets over het hoofd gezien? Moet ik nog ergens anders machtigingen instellen ofzo?

In C:/ Documents and Settings staat het administratorsaccount al aangevinkt als persoonlijke map.

Laatst bewerkt:
Gebruikers die zich met de gastaccount bij de computer aanmelden, hebben geen toegang tot bestanden, mappen of instellingen die met een wachtwoord zijn beveiligd.

Dus moeten de bestanden /mappen of instellingen op slot !

Gebruikers die zich met de gastaccount bij de computer aanmelden, hebben geen toegang tot bestanden, mappen of instellingen die met een wachtwoord zijn beveiligd.

Dus moeten de bestanden /mappen of instellingen op slot !

Ja, dat snap ik, maar hoe en waar doe je dat dan?? (de 2 accounts zelf hebben al een wachtwoord, toch worden als ik als gast de verkenner open via Bestand>Openen de diverse mappen zichtbaar en kan ik bv de foto's openen. )

Toch snap ik er niks van want waarvoor dient een gastaccount (of een andere gebruikersaccount met wachtwoord) als ik daarmee tóch gewoon in het met wachtwoord beveiligde -en op dat moment niet aangemelde- beheerdersaccount kan snuffelen via de verkenner?? Daar moet je toch geen ingewikkelde encrypties op los hoeven te laten om je bestanden te beveiligen tegen rondneuzen door andere gebruikers ???
Als ik als gast op het bureaublad kijk staat daar oa "Deze computer" Als ik die aanklik zie ik een lege Mijn documenten en een lege gastenmap, maar ik zie ook de C: en D: partitie-icoontjes. En daarlangs kom ik gewoon op de mappen van de beheerder en die kan ik gewoon openen terwijl ze niet bij de gedeelde mappen staan. Op Windows-Help staat:
Als u uw bestanden beter wilt beveiligen, gebruikt u een wachtwoord voor uw gebruikersaccount. Bepaalde items kunnen echter nog wel worden gedeeld als u deze beschikbaar wilt maken voor anderen. Als u geen wachtwoord gebruikt voor de gebruikersaccount, hebben anderen toegang tot de account en kunnen zij al uw mappen en bestanden zien.
M.a.w. als ik wél een wachtwoord gebruik voor het beheerders-account dan zou een gast de beheerders-mappen niet meer moeten kunnen zien tenzij ze gedeeld zijn. Toch is dat wél zo, ook als de beheerder niet is ingelogd! Daar moet toch iets mis zijn??
Ik ga wel uit van een eenvoudige beveiliging tegen "leken-gesnuffel" , niet tegen professionele krakers...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan