Toegang tot externe harde schijf geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
140
Ik heb een externe harde schijf die via een USB-poort op de pc (Vista Ultimate) is aangesloten. Ik Verkenner wordt de schijf gezien, maar ik heb er geen toegang toe. Ik krijg de melding I:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd. Aansluiten op een andere pc levert geen problemen op, dus zal het iets met eigenaarsrechten te maken hebben.

Ik heb met mijn administrator-account geprobeerd de rechten te wijzigen via
Mijn Computer->Eigenschappen (van de schijf)->Beveiliging->Geavanceerd->Eigenaar.

Daar zie ik bij Huidige Eigenaar staan: Kan de huidige eigenaar niet weergeven

Als ik dan op Bewerken klik, zie ik dat ik uit twee accounts kan kiezen, waarvan er één de administrator-account is. Als ik die selecteer en ook nog het hokje Eigenaar van onderliggende objecten en containers aanklik, en vervolgens op Toepassen klik, dan gebeurt er niets. Hij blijft de melding geven Kan de huidige eigenaar niet weergeven.

Ik heb deze hele riedel ook al geprobeerd in Veilige Modus, maar dat levert hetzelfde resultaat op.

Iemand nog suggesties? Alvast dank.
 
Start dos:
typ hier je schijfletter in bijvoorbeeld:

f:


typ nu:
dir /ah

zie je nu ook gekke mappen of bestanden staan? taskmon toevallig?


Kun je wel recht muisknop op de schijf: "verkennen".... werkt dit ook niet?
 
dir/ah levert niets op in die zin dat ik geen gekke mappen of bestanden zie staan (geen taskmon in ieder geval). Ik zie alleen de map $Recycle.bin en de map System Volume Information. Maar de mappen die er op zouden horen te staan (mijn bestanden) worden niet weergegeven.

Rechtsklikken en op Verkennen klik lukt ook niet. Ik krijg dan dezelfde melding:
I:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.
 
He,

Ik kwam via google hier terecht, ik heb hetzelfde probleem.
Wat bij mij lukt is bevoorbeeld Z:\mapnaam dan kan ik daar wel in, en muziek openen.
Programmas openen vanaf daar lukt niet.
Mijn hardeschijf werkt wel volledig op windows XP.
Maar op Vista dus niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan