Toegang tot fotobestand geweigerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Sinds de installatie van Win 8.1 is me opgevallen dat ik geen toegang meer heb tot een bepaald foto bestand (map). Steeds wordt gemeld dat ik geen machtiging heb, geen rechten, geen toegang, geen leesmachtiging enz. Van alles geprobeerd, maar geen toegang (meer) tot de map. Ik sta wel als Administrator geregistreerd. Gebeurde bij Win7 ook wel eens, maar dan klikte je op het icoontje 'doorgaan' en dan had je weer toegang. Nu niet.

Alle andere mappen zijn wel toegankelijk, behalve deze. Hoe kan dit nu?

Mvg,

B. IJtsma

Hallo Pijtsma. Wellicht eens kijken bij eigenschappen. Rechtermuisknop klikken en dan even lezen bij eigenschappen.

Is die map afkomstig van een ander en/of terug gezet via een backup of wat is er verder mee gebeurd.

Is deze ene map wellicht beveiligd. Als je alle rechten hebt is dit inderdaad vreemd. Scan die ene map eerst even voor dat je dit doet.

Ter controle en welllicht kun je nog iets redden als het belangrijks is.

Kopieer die map dan eens, zet hem eens op een USB stick. Duw die USB stick even ergens in een andere computer en/of laptop.

Het zijn zo maar wat ideetjes. Succes.

Laatst bewerkt:
Heb verschillende dingen geprobeerd, maar alles heeft te maken met het niet hebben van de juiste rechten/machtigingen. Is gebeurd na de crash van Win7 en toen is er inderdaad een backup gemaakt van de ene externe naar de andere externe harde schijf. Degene die dat toen voor me gedaan heeft, zal er naar kijken. In zoverre voorlopig 'opgelost'. Mochten we er inderdaad niet uitkomen, kan ik het probleem alsnog weer aankaarten?

Heb verschillende dingen geprobeerd, maar alles heeft te maken met het niet hebben van de juiste rechten/machtigingen. Is gebeurd na de crash van Win7 en toen is er inderdaad een backup gemaakt van de ene externe naar de andere externe harde schijf. Degene die dat toen voor me gedaan heeft, zal er naar kijken. In zoverre voorlopig 'opgelost'. Mochten we er inderdaad niet uitkomen, kan ik het probleem alsnog weer aankaarten?
Wat ik al dacht. Oke ben benieuwd hoe alles verder afloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan