Toegang tot MacBook Air vanuit Windows7 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
In eerste instantie was het MacBook niet zichtbaar met de verkenner. Pingen gaf OK aan (geen verlies).
Dit is nu opgelost door:
These are steps for Vista, but work for Windows 7 as well:
1. In Vista, open the Control Panel
2. Switch to "Classic" view
3. Double-click Administration Tools
4. Double-click Local Security Policy
5. Or Secpol.msc
6. Expand "Local Policies" and select "Security Options"
7. Alternate : Type secpol.msc to get editor up then
8. Locate "Network Security: LAN Manager Authentication Level" in the list and double-click it.
9. Change the setting from "Send NTMLv2 response only" to "Send LM & NTLM - use NTLMv2 session if negotiated"
10. Network Security: Minimum session security for NTLM SSP Based (including secure RPC) Clients
11. Change the setting from "require 128 bit" to unchecked (No Minimum)
12. Click OK

Nu wordt ik geconfronteerd met ingeven van netwerkaccount en -wachtoord.
In het MacBook (Lion OS X) zijn op dit moment de publieke mappen gedeeld. Delen van andere mappen geeft geen verbetering. Het MacBook is verbonden middels smb://... met de windows machine.
Graag hulp. m.vr.gr. Ton

Kijk de handleiding van Samba door.

Zie bijv. hier hoe je dan kunt regelen dat er een gebruikersnaam + wachtwoord is die je kunt gebruikten bij het verbinden vanaf de Windows computer.

Tijs.

Tijs, met dank !
Alleen herken ik de Samba protocollen (?) niet in de Lion OS X omgeving, m.a.w. ik weet niet hoe ik dit zou moeten verwerken.

Zoals je ziet zijn de commando's bedoelt om uitgevoerd te worden in een console venster, met root-rechten.

Dus óf je hebt direct in je programmamenu's een koppeling naar console met root-rechten óf je hebt een koppeling naar console, die open je en je doet:
su -
waarna je na het invoeren van het root-wachtwoord alsnog een console venster hebt met root-rechten.

Mocht je mazzel hebben, en SWAT is geïnstalleerd, dan zou je de Samba-instellingen moeten kunnen doen via de volgende 'website' (gebruikersvriendelijker dan via een console venster):
http://localhost:901/
Informatie over SWAT: hier

Succes,

Tijs.

Step 1 en 2 heb ik ingevoerd. Vervolgens gecontroleerd of het account was toegevoegd. Geen nieuw account gevonden. Vervolgens het MAcBook gereboot met als gevolg dat het MacBook niet meer verschijnt in de verkenner. Een ping is OK.
Morgen verder. Mocht je nog aanwijzigingen hebben, verneem ik dat graag.
Ton.

Na vele tests blijkt in mijn situatie dat de netwerkinstellingen de oorrzaak zijn. Instellingen van NetBIOS en wergroep gaan verloren zowel bij het vergrendelen als het herstarten. Niet vergrendelde netwerkinstellingen worden bij herstart gewist en vergrendeld, vergrendelde worden gewist en vergrendeld.
AppleCare heb ik op de hoogte gebracht. Zoeken uit. Wordt vervolgd bij positief resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan