toegang tot map server

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Hoe maak in een "index of /" map?

Op mijn site wil ik graag een map publiekelijk toegankelijk maken, bijv. www.******.nl/temp/

Dan moet die temp map dus te openen zijn zoals hier: http://ftp.gnu.org/gnu/make/

Ik dacht dus aan een "index of /temp" maar hoe maak ik die?

Bijlagen

• bijlage.GIF
    bijlage.GIF
    20,3 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Als standaard alle mappen beveiligd zijn zodat er een 403 gegeven word kan je dat simpel oplossen per directory door er een index.php bestand in te zetten die voor die map de directory structuur laat zien.

Dan moet je host dus wel PHP ondersteunen die jou dan inderdaad een "Index of /temp" laat tonen.
Een dergelijk script is niet makkelijk zelf te maken dus ik raad je aan te zoeken met google op "PHP directory listing", dan zal je zien dat er vele scripts zijn die de directory structuur laat zien.

Zorg er wel voor dat de bezoekers met jouw gekozen script niet alle folders van jouw server kunnen bekijken. Zorg er ook voor dat het veilig is, dat ze dus niet met een dergelijk script je bestanden ook zomaar kunnen verwijderen. Want er is altijd een "druif" die een dergelijk script wil misbruiken om schade aan te richten !

Groetjes,
PaulP.

Laatst bewerkt:
Zet in je apache config de volgende code en herstart apache

Code:
<Directory c:/pad/naar/temp>
Options Indexes
</Directory>

(Pas wel even het pad aan naar jou situatie)

Laatst bewerkt:
Dat kan natuurlijk ook, mits WimJager ook toegang heeft tot de WebServer configuratie files.

Ik dacht namelijk dat het een website betrof die niet op een eigen server stond.

Maargoed, in ieder geval heeft hij nu een antwoord ongeacht welke situatie het nu is.

Groetjes,
PaulP.

Ik heb toegang tot de webserver configuratie, het is een site o peen eigen server.

maar op dit moment heb ik een internet overstap naar een andere provider dus een paar dagen geen internet.

Zodra internet bij mij weer beschikbaar is probeer ik het uit :thumb:

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan