toegang tot mappen vanuit Virtual PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nietskeoh

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
63
hallo

Op mijn Windows7-pc heb ik virtual PC geinstalleerd met windowsXP om bepaalde programma's te draaien. Nu 'ziet' dit programma alleen een virtuele c-schijf waarop ik de benodigde mappen niet kan benaderen.
Hoe los ik dit op?

groet
Mark
 
Ik neem aan de mappen op Windows 7? vanaf nu noem ik die host, XP guest.

verschillende manieren: Als XP aanstaat kan je in de VPC werkbalk Install Machine Additions installeren, & dan kan je bestanden tussen host & guest heen & weer slepen.

Andere manier is een netwerkkaart of NAT op de guest installeren via Settings, Mijn netwerklocaties openen & in het linkervak Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen klikken, de Wizard volgen.
Vereiste is wel dat je op de host een standaardgebruiker met wachtwoord moet hebben, want de guest word als een externe computer beschouwd.
Normaal staat op 7 de map Public als gedeeld, andere mappen moet je zelf instellen d.m.v. een RechterMuisKlik, Delen en beveiliging. Soortgelijk hetzelfde geld voor XP.
 
Als je alleen mappen wil delen,TheKnight's instructies volgen en je kan bestanden perfect uitwisselen tussen de host en de guest.
Als je echter programmas wil draaien,moet je die installeren in de virtuele pc nadat je ze gekopieërd hebt naar een gedeelde map,ofwel 1st downloaden met je virtuele xp machine van het www.
Als je een programma in je windows 7 geinstalleerd hebt,en dit werkt niet naar behoren,kan je dit meestal niet rechtstreeks draaien vanaf je virtuele schijf(portable apps niet meegerekend ;)) maar kan je de gebruikerservaring wel proberen te verbeteren door in je windows 7 te rechtsklikken op het programma icoon en dan bij "eigenschappen" je settings te definiëren in de tab "compabiliteit" voor je het programma uitvoert....
 
thuisnetwerk leek me wel een elegante oplossing, helaas werkt het voralsnog niet.
"Als XP aanstaat kan je in de VPC werkbalk Install Machine Additions installeren" begrijp ik niet zo, ik zie niets op de werkbalk (NL-versie) wat er op lijkt.
vr.groet
Mark
 
Rechter Alt + I
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan