Toegang tot regedit blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutwolf

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Wij hebben thuis Windows XP Pro en er zijn drie gebruikers. Wat ik graag wil, is dat alleen de administrator toegang heeft tot de registry editor van windows. De andere twee gebruikers zijn power users. Als ik bij een van hen start, uitvoeren kies, en regedit intik, gaat de registry editor open. Ik zou heel graag willen dat dit niet meer kan; dat hen de toegang tot regedit wordt ontzegd. Hoe moet ik dit doen? Een andere mogelijkheid is, dat ze wel toegang hebben tot regedit, maar niet bij machte om de sleutel Net98 uit Security Providers te verwijderen.

OVERIGENS:

Misschien is er iets mis met onze huidige Windows installatie door veranderingen die zijn aangebracht aan de registry. Het is namelijk zo, dat ik als administrator nu niet bij regedit kan, terwijl de power users dat wel kunnen! Misschien moet ik Windows daarom opnieuw installeren, maar dat is zoveel gedoe. Hopelijk weet iemand dus, hoe ik opnieuw kan instellen dat alleen de administrator, wiens account wachtwoord beveiligd is, toegang heeft tot regedit.

Hartelijk dank!

doe eens
start
uitvoeren
type nu
gpedit.msc
geef een enter.
kijk eens wat je nu allemaal kunt instellen.
gebruiken op eigen risico dus.

Opstarten in veilige modus, met admin account.
Dan naar C:\Windows gaan en de file regedit.exe rechts aanklikken, eigenschappen, beveiliging.
Nu kun je instellen wie wel en geen toegang mogen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan