Toegang tot share

Status
Niet open voor verdere reacties.

whschimmel

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Goedemiddag,

Wij hebben inmiddels een tijdje een nas server in gebruik binnen onze organisatie. Nu hebben we de verschillende gebruikersgroepen toegang gegeven tot de Nas server.

Echter wanneer een collega van me wil inloggen op de nas server krijgt hij de volgende foutmelding:

U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron onjuiste functie.

Wanneer de gebruiker op een ander systeem wordt ingelogd is de share wel benaderbaar.
Ook is er op het desbetreffende systeem geen nieuwe software geïnstalleerd of zijn er geen instellingen gewijzigd in de tijd dat het probleem optreed.

iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Wouter Schimmel
Telecombinatie

Even wat meer info

Welke software draait er op de nas en welke versie op de client. En staat simple delen wel uit.

reactie op vragen

We hebben een iomega NAS server. Deze draait op de bijgeleverde software van IOMEGA. Deze is via een web interface te configureren. Ook is voor deze NAS server de nieuwste firmware geïnstalleerd.

Daarnaast is de NAS server geimplementeerd in ons domein. Hiervoor hebben we een domeinserver draaiend op Windows Server 2003 SBS en alle cliënts werken met Windows XP Pro SP2.

Staat simpel delen aan of uit? Ik weet het niet: beantwoord dit je vraag:

Er zijn in de webinterface van de NAS een aantal shares aangemaakt. Hierin kan worden aangegeven welke gebruikers of groepen volledig schrijfrechten hebben en wie alleen 'Read Only' toegang heeft.
Ook is er in te stellen hoe er gedeeld dient te worden: CIFS (Windows SMB / CIFS), FTP, NFS en AFP (Mac). De shares zijn alleen voor CIFS (windows) aangemaakt.

Beste Wouter,

Zijn alle winxp machienes in het domain gehangen.
Word een login script gebruik.

En kunnen anders userid wel de share benaderen via die zelfde pc.

Kun je voor mij de logboeken van de pc en de nas plaatsen. Michien dat daar wat geks te zien is.

grt,

Patrick aka Wargames

Het probleem heeft zichzelf opeens opgelost?!? erg vreemd...

Maar in ieder geval bedankt,

Wouter
Telecombinatie

oke dat is mooi.

Wil je dan de status van deze vraag op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan