Toegang tot thuis netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Ik heb een vraagje waar ik eigenlijk niet uitkom.
Ik heb thuis vier pc's aan een netwerk hangen, drie hiervan hebben de naam "WORKGROUP" en een de naam "BAS"
Ik heb mijn drie pc's gedeeld om zo bij mijn bestanden te komen vanaf andere pc's.
Nu heb ik die van de kids de naam "BAS" gegeven omdat ik niet wil dat ze op mijn pc's kunnen komen en zo bv bestanden kunnen deleten.
Maar hun kunnen ondanks een andere naam toch op mijn (gedeelde) pc's komen.
Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik dat evt. oplossen.
Ik heb alle pc's een aparte IP adres gegeven ivm router en toegang tot internet.

Als je bestanden gedeeld hebt, kan je ook aangeven dat de mappen & bestanden niet verwijderd of gewijzigd mogen worden. Dat is het enige wat ik kan bedenken.

Verder blijven alle werkgroepen binnen een netwerk gewoon zichtbaar.

@masterdecoy2,

Jij bedoeld via eigenschappen van de gedeelde schijf en dan bij beveiliging?
Zo ja, dan heb ik hetzelfde in gedachte en is het niet nodig dat ik nog een uitleg plaats.

Bij het tabblad beveiliging kan je namelijk vrij precies instellen wat wel en wat niet mag.

@masterdecoy2,

Jij bedoeld via eigenschappen van de gedeelde schijf en dan bij beveiliging?
Zo ja, dan heb ik hetzelfde in gedachte en is het niet nodig dat ik nog een uitleg plaats.

Ik bedoel precies hetzelfde als jij denk ik. Gewoon de eigenschappen van de gedeelte map bekijken en daar de restrictie instellen. Als je echt meer instellingen wilt gaan doen dan moet je al naar een active directory toe... maar dat is wellicht een beetje te veel van het goede voor een simpel thuisnetwerkje.

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden.
Maar had dus echt gedacht, als je niet in dezelfde werkgroep zit dat je dan niets van elkaars computers kon bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan