Toegang tot Wifi instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Situatie is als volgt.
Ik het twee pc's deze zijn beide via een netwerk kabel met een speedtouch 510 adsl modem verbonden. Delen van bestanden etc is geen probleem.

Nu zit er om één van de pc's (OS = Vista) een Wifi kaart.
Hoe stel ik de Wifi zo in dat m'n buren hem niet kunnen gebruiken en als ik gasten heb ik ze wel toegang kan geven?

Laatst bewerkt:
Je kan gebruik maken van WPA of WPA2.
Als je daarbij de Pre Shared Key variant (PSK) van gebruikt kan je een soort van wachtwoord toevoegen aan je draadloze netwerk.Het enige wat je je gasten dus moet vertellen is dat wachtwoord..
NIemand anders kan er dan op.

Misschien niet helemaal de oplossing die je zoekt, maar wel een idee

Je PC kan wel een wifikaart hebben, maar dat is niet voldoende om je vrienden op je netwerk te laten.
Daarvoor heb je een draadloze router nodig.
De speedtouch 510 is bij mijn weten geen draadloze router, dus je vrienden toegang geven tot je netwerk is alleen mogelijk met een kabeltje op je speedtouch.
Ik neem aan dat je geen kabel naar je buren hebt lopen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik was er stiekem van uit gegaan dat je al in het bezit was van een draadloze router of modem .. :rolleyes:

Ik geloof dat het nu aan mijn kant wel goed zit.
wifi3md8.jpg

Als iemand met een laptopje met Wifi langs komt gaan wel eens kijken hoe en e.a. moeten instellen.
Vraag is op dit moment voldoende beantwoord.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan