Toegang tot Windows mappen / bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Op mijn Windows xp heb ik nu Ubuntu 12.04 geïnstalleerd zodanig dat ik bij het opstarten ook nog voor Xp kan kiezen. In de Windows xp omgeving heb ik o.a. folders met Microsoft Office documenten en mappen met foto's. Mijn vraag is hoe deze mappen in Ubuntu te benaderen zijn. Tevens ben ik op zoek naar een alternatief voor Picasa omdat dat in Ubuntu waarschijnlijk niet werkt.
Al vast bedankt voor de reactie.

Groet
Hans

Laatst bewerkt:
Picasa werkt wel onder ubuntu, zie hier een handleiding om het te installeren: klik

De windows-mappen zijn te benaderen vanuit de verkenner in Ubuntu. Bij Apparaten staat als het goed is ook je windows-systeem met alle mappen die daarop zijn te vinden.

Als ik je goed begrijp is (zodra Ubuntu gestart is) geen XP in gebruik.
Betekent dus dat je de mappen van XP als lokale mappen moet benaderen.

Kijk hoe de XP partitie heet in Ubuntu en kijk of je er zo kunt komen. Vaak te vinden als (voorbeeld) /dev/sdb1 , /dev/sdb1 , /mnt/hd1 , /mount/hd1 etc.

Tijs.

Het is gelukt zoals Pimnl het heeft aangegeven. Echter jouw antwoord roept nu weer een nieuwe vraag op. Hoe kan ik de Windows mappen als lokale mappen benaderen. Bij Systeem zie ik alleen hoofdmappen van Apparaten, Computer en Netwerk. Als ik onder Apparaten Systeem aanklik kan ik de Windows mappen zien, maar niet de lokale mappen zoals jij die beschrijft.

Gr. Hans

Die lokale mappen ZIJN de mappen die je via de instructies Pimnl gevonden hebt. Per slot staat XP en Ubuntu op dezelfde pc...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan