toegang tot windows vista opeens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimvanloosbroek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
op mijn pc merk Acer heeft mijn dochter vorig jaar Windows Vista geinstalleerd; het startscherm bevat 2 iconen, 1 voor mijn vrouw en 1 voor mij; ieder dient zijn eigen icoon aan te klikken en het bijbehorende wachtwoord in te vullen om verder te kunnen; opeens na een vakantie van 3 weken werkt dit niet meer; de pc geeft aan dat er een wachtwoordhersteldiskette moet worden ingelezen; dat zegt mij en mijn dochter niets; we herinneren ons niet dat we bij installatie een wachtwoordhersteldiskette hebben gemaakt; wat moet ik doen om weer toegang tot mijn pc te krijgen?
nb. de toegang via 2 de iconen is in de praktijk overbodig en mag voortaan achterwege blijven;
alvast mijn hartelijke dank voor een begrijpelijke en bruikbare reactie;
Wim

Kun je wel nog in 1 van de 2 accounts komen? Indien ja, en beide accounts mogen programma's installeren etc. (oftewel hebben Administrator-rechten), dan kun je vanuit het ene (werkende) account het wachtwoord van het andere account (die met de passworddiskette) opnieuw instellen.

Zal wel via Configuratiescherm zijn (iets met gebruikers of zo). [Ik heb even geen Vista bij de hand om je verder te gidsen.]

Succes,

Tijs.

Start op in de veilige modus (F8) en kies: safe mode with command prompt.
Zie deze link:
http://news.cnet.com/8301-13880_3-10267413-68.html
Volg dan het verhaal in de volgende link:
http://news.cnet.com/8301-13880_3-9870793-68.html?tag=mncol;txt
Let vooral dus op de command line om het Administrator account in te schakelen.

Als je dit gedaan hebt zou je in het opstartscherm na het herstarten in ieder geval het administrator account moeten kunnen benaderen.
Daarna kun je dan kijken in het configuratiescherm wat er met de acoounts is gebeurd en zonodig het wachtwoord resetten of verwijderen van de accounts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan