toegangkelijkheid in windows vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

buskruid

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
ik heb het probleem dat ik het "on screen keyboard" functie in windows vista niet kan vinden

op mijn windows 7 computer staat ie gewoon onder start>all programs>accessories>ease of access

op mijn vista computer is dat dus niet zo:confused: en aangezien de vista pc als mediacenter wordt gebruikt met draadlose muis en bekabeld toetsenbord is het toch wel handig om met de muis te kunnen typen als je op de bank zit:D

Hoi,
windowstoets + u
Hier nog een link staan alle sneltoetsen van Vista.
Succes.
Edit: met sneltoetsen werk je tig maal sneller binnen je OS.

Laatst bewerkt:
klopt dit geld bijv. ook voor alle bewerkingsprogramma's
maar als je je onscreen toetsenbord al niet kan vinden is het misschien ook niet goed om sneltoetsen te leren..

Nou ik denk dat je beter de basis sneltoetsen uit je hoofd kan leren dan de cryptische verwijzingen van Windows, want daar komt een leek helemaal niet wijs uit.
In plaats van dat het minder wordt is het alsmaar erger geworden, bij elk nieuw OS gooien ze óf het zaakje helemaal om of ze gaan alles "herbenoemen" om het de gebruiker "gemakkelijker" en "begrijpelijker" te maken, vanuit hun visie dan.
I.p.v. al die knappe koppen bij elkaar te steken zouden ze eens een doorsnee pc-gebruiker moeten uitnodigen om wegwijs te worden uit de opties waar zij maanden (misschien wel jaren) over hebben nagedacht.
Gelukkig blijven de basis sneltoetsen wel hetzelfde, er komen er soms wel sneltoetsen bij, maar de basis blijft dus dat is weer een pluspunt.

Laatst bewerkt:
ik heb beide opties geprobeerd

windowstoets+U doet helemaal niks
en in configuratiescherm>ease of access krijg ik de melding "this folder is empty"

?????????????????
Doen je andere toetsencombinaties het wel? b.v. wintoets + e of wintoets + r ??

ik heb zelf ook nog een beetje na zitten te lezen maar alles komt uit op control panel>ease of access maar die is ook totaal leeg
vind het zelf ook heel raar denk dat ik windows er maar eens opnieuw op zet als het niet anders wil

Heb je het wel altijd gehad of weet je het niet?
Probeer eens of de opdracht
sfc /scannow
verheldering brengt. Al ben ik zelf bang van niet,dan zou je eerst een repair kunnen proberen i.p.v. herinstallatie.

de 2 opdrachten kan hij niet vinden en herstel heeft ook niks opgeleverd alleen dat ie nu wat sneller opstart maar daar ging het mij bepaald niet om

uitvoeren>cmd /k>enter>sfc /scannow>enter
Maar ok als opnieuw installeren je niets uitmaakt. Ben benieuwd of het dan wél werkt.

Laatst bewerkt:
er zijn beschadigde bestanden gevonden en opgenomen in hupeldepup een heel pad

Met een beetje geluk repareert hij het zaakje,wordt er niet om de Vista dvd gevraagd?

nee hij heeft alleen en log achtergelaten met heel veel kleine bestandjes die beschadigd en missend zijn

Normaal gesproken (was in xp althans zo) vraagt hij om de Windows-cd/dvd tijdens de controle en worden de beschadigde/missende files vervangen/gerepareerd. Nou weet ik niet of dat in Vista ook het geval is omdat ik het maar 14 dagen erop heb gehad,maar het lijkt me wel logisch. Ga ff wat onderzoek doen.
Edit: als Engels geen probleem voor je is staat hier de juiste procedure Het belangrijkste is het te runnen "als administrator".
Succes.

Laatst bewerkt:
ok ik hoop nog van je te horen...
ik ga nu eerst op bed want moet weer werken morgen om 10 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan