Opgelost Toegangscontrole rapport

• Onderwerp starter Onderwerp starter tepke
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Beste
Wij hebben een toegangscontrole systeem waar ik kan zien wie er binnen komt en weg gaat. Ik heb data met (dag en tijdstip) waarbij iemand binnenkomt en weggaat. Echter dit is een logfile met gigantische veel logs. Soms kan iemand meerdere keren per dag door de poortjes komen. Ik ben op zoek naar een formule waar bij ik de eerste tijd van aankomst weg kan zetten tegen het laatste tijd stip van vertrek. Al vast bedankt voor de hulp

Dat is mede afhankelijk van wat je precies wilt. De tijden opzoeken voor een bepaalde werknemer/dag, een overzicht voor een bepaalde dag voor alle werknemers of..........?

Verder is het altijd handig een (geanonimiseerde) voorbeelddatabase te hebben.

Groeperen per werknemer, dag en type (In of Out) met min(TimeIn) en Max(TimeOut)?

Laatst bewerkt:
Of met First en Last, dat werkt ook. Er vanuit gaande dat de logrecords chronologisch (met een Autonummer bijvoorbeeld) worden weggeschreven. Sowieso met een Totalen query, en Group By op WerknemerID. Heb je datum en tijd in één veld zitten (dat kan; met de functie Now() vul je dan in één veld de datum + de tijd) dan heeft groeperen op dag geen zin, omdat je de Datum+tijd nu eenmaal niet kunt groeperen, die zijn per definitie uniek. Je moet dan eerst een veld maken voor de datum, en twee velden voor de tijd. Het datumveld kun je dan groeperen en met First([Binnenkomst) en Last([Vertrektijd]) heb je dan het gewenste resultaat.

Zou toch liever Min() en Max() nemen, dat is altijd correct en hangt niet af van de sorteervolgorde

Heeft niks (maar dan ook echt NIETS) met sorteervolgorde te maken :).

Of met First en Last, dat werkt ook. Er vanuit gaande dat de logrecords chronologisch (met een Autonummer bijvoorbeeld) worden weggeschreven.
dus afhankelijk van een volgorde

Sinds wanneer geloof je wat ik opschrijf? :). Er zijn meer redenen waar om First en Last prima werken. Maar daar gaat het niet om)

Bedank voor de reactie ik ga eens puzzelen al vast bedank kan iedergeval voor uit
Heb in de csv een veld met batchnummer en een veld datum-tijd notatie van de log. Het batch nummer heb ik in een tabel staan met werknemer gegevens en de andere tabel staat dus datum-tijd en batchnummer. Per dag wil ik van elke werknemer weten wat de gewerkte uren zijn.

Bij werknemer tabel heb ik ook een veld met minus uren voor pauze die ik later weer verwerk

Extra factor om rekening mee te houden. In theorie zou iemand na 24:00 uur kunnen vertrekken.

Dat is geen extra factor, omdat je een Datumveld hebt + tijd. De gewenste gegevens staan dus al in het veld, en kun je er makkelijk uithalen. Dus, waar normaal gesproken de vertrektijd ná de aankomsttijd ligt en de aanwezigheid simpel te berekenen is, is dat voor vertrek op de volgende dag Waar je het hier over hebt) simpel te ondervangen. Wat veel erger zou zijn is als je af en toe 'illegaal' naar binnen of naar buiten glipt :).

en er zullen altijd storingen in het systeem zijn zodat dit er even uitligt, mensen die hun badge 'even uitlenen' aan een collega die de badge heeft laten liggen op de bureau zodat ze 2 keer binnenkomen, enzovoort, maar voor de abnomalieën kan je een rapport maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan