Toegangsrechten in het engels??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
attachment.php

attachment.php

==================================
Zie bovenstaande screenshots. ^^

Hoe kan dit?

Waarom zijn deze vermeldingen opeens engels? En half nederlands, kijk maar naar "speciaal".

Iemand enig idee?

Het probleem doet zich voor bij alle bestanden en mappen. Mijn Windows installatie is wel volledig Nederlands.
Tevens vind ik het vreemd dat ik sommige toegangsrechten niet in kan stellen zoals je ziet omdat de vakjes grijs en aangevinkt zijn.
Overigens is mijn logonscherm ook half engels.

Is er een bestand vervangen? Zoja; koppelt dit zowel dit als het logonscherm? Of meerdere bestanden?

Bijlagen

• toegangsrechten.png
    toegangsrechten.png
    50,4 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:
*screenie 2*

Bijlagen

• toegangsrechten2.png
    toegangsrechten2.png
    30,6 KB · Weergaven: 86
Bho, :8-0: tjongejonge das lastig om duidelijk uit te leggen, maar dat heeft the maken met je shell MUI en die vertalings interface van windows.. Die zit heel complex in elkaar en kan door dat gerommel met programma’s als styleXP ed. in de war geraken omdat deze programma’s met de Shell prutsen en met je WFP.
Deels werken ze met afbeeldingen en scripts..
Het is ook deels register werk en deels script dat ook weer in de .dll’s zit verwerkt om al de lettertjes op je beeldscherm te krijgen.
Zoek maar eens met je register editor naar sleutels in de ROOT met een (value) waarde waar @ in voorkomt.. Kijk maar eens hier

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache
(daar zitten je mapopties, configuratiescherm en nog wat.
Alles wat je daar rechts vind staat op je display kan je ook aanpassen maar na enkele reboots staan ze weer als vanouds als je windows file protection nog in orde is althans.

Maar ook sommige registersleutels commanderen je Shell weer op een andere manier :)

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0CD7A5C0-9F37-11CE-AE65-08002B2E1262}\shell

Daar staan Find en Explore maar worden onderweg ergens anders vertaalt naar Verkennen en Zoeken en worden zo in je rechtsklik menu weergegeven.. Verander je Find in Poep dan zal daar ook Poep in je context menu komen te staan (maar niet voor lang je kan daar wel zelf sleutels toevoegen zonder problemen) dus die MUI is behoorlijk ingewikkeld en snel van slag.. Vooral bij TGTsoft, wat moet je daar eigenlijk ook mee, heb het na 1 week er weer vanaf gemietert…
Heb het namelijk ook eens gehad
Begin maar te zoeken waar het zit…
:D

Alles wat je daar rechts vind staat op je display kan je ook aanpassen maar na enkele reboots staan ze weer als vanouds als je windows file protection nog in orde is althans.

Uuhm, volgens mij zelfs binnen 1 min na wijziging :).

=====

Verander je Find in Poep dan zal daar ook Poep in je context menu komen te staan

Jah, dat weet ik. Kan soms van pas komen als de boel in de war is en dan pas ik het zelf even aan.

TGTsoft; tja toevallig deze map die ik pakte.. Toeval :D.

Hmm... Ik ga ervanuit dat SXP het dan is geweest. Maar een andere XP Pro, ook met SXP bewerkt heeft het probleem niet.

Het enige wat ik gewijzigd heb ik startup en logonscreen.

Ook vreemd; het tabblad beveiliging blijft altijd staan OOK AL heb ik simpel delen van bestanden aan- of uitgevinkt.
En zoals ik zei zijn sommige vakjes dus al grijsgevinkt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan