Toegevoegde tabs andere naam geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJKoolschijn

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2014
Hallo,

Heb een document waarbij ik een folder kan selecteren en dan worden alle documenten in de folders als nieuiwe Tab weergegeven.
Dat gaat goed, alleen is de naamgevind van de tabs niet wat ik wil.

Bedoeling is dat de tabs de foldernaam krijgen gevolgd door -01 of -02 enz...
Dien de tabs de te hernoemen.

De volledige foldernaam word al gesaved (A1) en de folder naam zelf in (C3).

Tevens zou ik de toegevoegde tab namen willen laten weergeven in de eerste vrije positie in regel 6

Hoor graag ideeen.

Bekijk bijlage Add chart M4.xls

Ja, een variant ervan.

Heb hem reeds in gebruik in de huidige vorm, maar bij een nieuwe referentie batch willen we een andere variant hebben ivm naam geving. Vandaar deze vraag.

Dag MJKoolschijn !

Het was slechts bij toeval dat ik je vorige post van 26 februari gevonden heb. Toen ik je bijlage opende en de macro's bekeek, had ik zo'n déja-vu-gevoel, vandaar...

De macro's in de nieuwe bijlage zijn aangepast zodat:

• de foldernaam (zonder volledige path) geschreven wordt in de cel "C4" (in je post vermeld je "C3", maar ik je voorbeeldbestand staat dat in "C4").
  • de sheet-namen geschreven worden in de eerstvolgende vrije cel van de 6de rij.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Wow, helemaal super.

Maar goed probeer wel te begrijpen hoe je het doet... en daar loop ik vast.... waar heb jij aangegevens dat hij de tab name bij regel 6 moet weergeven... wil dat aanpassen, maar zie het nergens terug komen. Zie de loop waar je de counter toevoegd... maar nergens een start positie melding.

Alvast super bedankt.

Maarten

Oke, even mijn vraag bijstellen, weet wel hoe ik hem in mijn geval naar regel 2 laat gaan (althans dat denk ik). Maar krijg een error melding als ik dat doe....
Zou in het voorbeeld dus op I2 moeten beginnen.

fout melding is : Runtime error 1004 (duid op protection, maar die is er af. )
Bij :
For Each c In ThisWorkbook.Sheets(1).Rows(2).Cells
If IsEmpty(c) Then
c.Value = SheetName
Exit For
End If
Next

Helaas is de sheet te groot (1300 kB) om toe te voegen. Heb hem behoorlijk uitgekleed om toch iets toe te kunnen voegen.
Bij de uitgeklede versie krijg ik helaas geen error melding meer, maar worden de tab's ook niet weergegeven.
Misschien als het hier werkt dat ik dan wel verder kan met de volledige sheet?

Oke hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Bekijk bijlage 512 PNA OPSTART.xls

Laatst bewerkt:
Dag MJKoolschijn !

De code die je aanhaalt zoekt in de 2de rij (oorspronkelijk 6de rij) naar de eerstvolgende vrije cel en zet daar de sheetnaam in. Zo stond die vraag geformuleerd ik je eerste post van 26 maart.

Omdat je nu de sheetnamen op de tweede rij wil, heb je in de code gewoon de "6" vervangen door een "2". Dat mag in principe geen probleem geven, doch inderdaad, de sheetnamen kwamen niet te voorschijn op de 2de rij vanaf cel "I2".

Na even de code stapsgewijze in de VBE-editor te doorlopen kon de boosdoener snel geïdentificeerd worden. Dat is (of zijn) de samengevoegde cellen C2, D2, E2 en F2. Als de loop arriveert bij de cel D2 dan wordt die cel beschouwd als zijnde leeg, maar omdat ze samengevoegd is met andere cellen kan er niets in geschreven worden (met samengevoegde cellen niets dan miserie:confused:).

De macro in het bestand in bijlage is aangepast aan de nieuwe ontwikkelingen.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan