• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toegewezen macro verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.

TBosgraaf

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Ik heb een xlm.werkblad gemaakt wat ingevuld wordt. Bij het werkblad zijn een aantal macro's. Een van de macro;s zorgt ervoor dat het ingevulde blad als een xls bestand wordt weggeschreven, het blad weer leeggemaakt wordt en opgeslagen wordt. Als ik echter weer het blad gebruik om gegevens in te vullen en daarna de macro weer oproep, blijkt dat de toegewezen macro verwijst naar het opgeslagen xls bestand en niet naar het oorspronkelijke xlm bestand.

Als bijlage het module bestandje wat in een xls bestand is gezet.

Hulp wordt zeer op prijs gesteld

Taede

voor de duidelijkheid het gaat om excel 2007

Bijlagen

Begin met wieden:

Code:
Sub opslaan()
  With ThisWorkbook.Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count))
    .Name = "Ingevuld"
  End With

With ThisWorkbook.Sheets("Vul in")
    .Unprotect "password"
    .Range("A1:H69").Copy Sheets("Ingevuld").Range("A1")
    .Range("B2:H3,B4,D4:H4,B6:H14,D15:H27,B20:C21,B20:B31,D29,F29:H29,A33:H69").ClearContents
  End With

ThisWorkbook.Sheets("Ingevuld").Move
  With ActiveWorkbook
     .SaveAs "D:\Mijn documenten\Welzijn ocf\" & Sheets(1).Range("B16").Value
     .Close False
  End With

ThisWorkbook.Sheets("Vul in").Protect "password"
  ThisWorkbook.Save
End Sub

Bedankt voor de code, di lost he probleem niet op. Krijg, als ik weer het xlm bestand heb ingevuld, en de code laat uitvoeren, dezelfde foutmelding:

De macro naam.xls opslaan kan niet worden uitgevoerd.

Dus hoewel het xlm bestand is ingevuld wordt de uit te voeren code gezocht in het aangemaakte xls bestand terwijl daar geen code in staat!!

Door de macro's in het persoonlijk werkblad te zetten, is het probleem opgelost. Dank aan een ieder die geholpen heeft
Taede

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan