Toekennen categorie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
237
Voor allerlei dagelijkse nieuwsbrieven e.d. wil ik een categorie instellen zodat ik eens in de zoveel tijd die categorie kan filteren en dan in één keer weggooien.
Ik moet dat steeds handmatig doen, de optie met het toevoegen van een regel werkt niet.
Dan heb ik er nog geen gemak van natuurlijk, ik wil dat de categorie automatisch wordt toegevoegd bij ontvangst van de mailtjes.
Ik heb het al tig keer geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar..., wat doe ik fout? :confused:

Pandora
 
Hoi,

Op welke manier pas je die regel toe?
Bij werkt het namelijk perfect.
1. maak eerst de betreffende categorie aan als die nog niet bestaat.
2. stel je criterium vast. (dat zal wel moeilijk worden)
3. maak de regel aan.

Wat is het criterium? Bijvoorbeeld: als mail afkomstig van 'die en die' dán toewijzen aan XX categorie .....
Gaat het om mail, afkomstig van veel verschillende afzenders dan is het bijna ondoenlijk om zo'n regel in te stellen.
Als de mail naar een bepaald mailadres van jou wordt opgestuurd, dan kan je daar dus die regel op toepassen.
Kortom: het gaat dus om dat criterium .....
 
Hoi Tée,

Voor iedere nieuwsbrief maak ik een aparte regel aan, daarom word ik er inmiddels ook zo gaar van.
Steeds opnieuw geef ik aan 'van die en die afzender, dan toekennen aan categorie rood' enz....
Dan wordt er gevraagd of ik deze regel wil toepassen op alle items die al in mail zitten, daarop geef ik 'ja' en dát gaat wel perfect!
Maar de volgende dag moet ik de nrc, elsevier, veronica e.d. weer handmatig toekennen aan de categorie rood....
En dat gaat met één muisklik, dus niet veel werk maar het moet toch automatisch kunnen?!

Pandora :confused:
 
Een regel die je hebt ingesteld werkt, wanneer je mail verzend of ontvangt. Op het moment van verzending of binnenkomst worden de regels automatisch toegepast.
Wat jij wilt kan dus niet. Je wilt dat er op mailadressen die van tevoren niet bekend zijn een regel wordt toegepast.
Overigens is het makkelijk om mails achteraf handmatig de categoriseren.
Klik met de ctrl-toets ingedruk op elk item dat je aan een categorie wilt toewijzen.
Vervolgens kan je die geselecteerde mails in één keer aan een categorie toewijzen.
 
Laatst bewerkt:
Tsja,

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn, zie de bijlage.
Als voorbeeld heb ik berichten van helpmij genomen.
Dit is het laatste schermpje nadat ik alle filters heb ingegeven, als ik dan op voltooien klik krijgen alle oude berichten netjes categorie rood, nieuwe berichten die hierna binnenkomen echter niet.
 

Bijlagen

  • 5.jpg
    5.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 43
Vreemd .....
Ik gebruik hiervoor overigens nieuwe Postvak-mappen en pas de regel 'nieuwsbrieven' toe op reclameafzenders door deze direct naar een andere map te laten verplaatsen bij binnenkomst.
 
Laatst bewerkt:
Gevonden!

Tée,

Omdat ik het niet kon uitstaan ben ik vanmiddag weer eens verder gaan spitten, en kijk eens naar de onderste regel op bijgevoegde afbeelding!
Ik gebruik Outlook nog niet zo heel lang en met installeren/configureren moet deze regel daarin terecht zijn gekomen, vraag me niet hoe....
Er staat nota bene "(aanbevolen)" bij, nou, ik heb deze regel echt niet zelf verzonnen!
Betreffende regel heb ik natuurlijk verwijderd en nu werkt het wel.

Nog bedankt voor het (nachtelijke) meedenken! :)
Groetjes,

Pandora
 

Bijlagen

  • hm2.jpg
    hm2.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 49
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan