• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toekennen van een variabele waarde indien deze zich in een range bevindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hopsaus

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2015
He allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik kom er zelf niet aan uit.

Ik wil een trajectnummer (tabblad trajectenoverzicht) toekennen aan het tabblad Dataset (kolom F). Allereerst is het belangrijk dat dit trajectnummer aan het juiste wegvak gekoppeld wordt, en vervolgens dat de range (bijvoorbeeld van 11,9 tot 12) zich bevindt in de range van het traject zelf.

Alvast bedankt!Bekijk bijlage Voorbeeld Helpmijforum.xlsx

He Leotaxi,

Heel erg bedankt voor je voorzet. Ik vraag me echter wel af of het ook mogelijk is om deze gegevens in een formule (en dus geen macro) op te lossen.

Ik hoor graag van je!

deze doet het voor de meeste, maar niet voor die nergens inpassen

mvg
Leo

wordt dan vermoedelijk een matrix formule, maar ikke daar nog geen kaas van gegeten
dus moet ik ervoor passen.

mvg
Leo

In F2 en doorvoeren naar onderen.
Code:
=ALS(SOMPRODUCT(GROOTSTE(('Trajecten Overzicht'!$C$1:$C$168=A2)*('Trajecten Overzicht'!$E$1:$E$168>=E2)*(RIJ($A$1:$A$168));1))=0;"niet beschikbaar";INDEX('Trajecten Overzicht'!$A$1:$A$168;SOMPRODUCT(GROOTSTE(('Trajecten Overzicht'!$C$1:$C$168=A2)*('Trajecten Overzicht'!$E$1:$E$168>=E2)*(RIJ($A$1:$A$168));1))))

Bekijk bijlage Test trajectnummer-v01.xlsx

He HSV,

Bedankt voor je oplossing. Wat ik mij echter wel afvraag is dat er in jou formule alleen naar de "tot" waarde wordt gekeken (kolom E in het nieuwe voorbeeld bestand). Nu worden er sommige trajecten toegekend terwijl deze aan een ander traject toebehoren. Zo komen onder andere de trajecten 2, 3, 9, 10, 11 en 12 niet terug in kolom F.

Ik heb voor het gemak het gehele document bijgevoegd.

Alvast bedankt voor het kijken :D

Groeten

In F2 en doorvoeren naar onderen.
Code:
=ALS(SOMPRODUCT(GROOTSTE(('Trajecten Overzicht'!$C$1:$C$168=A2)*('Trajecten Overzicht'!$E$1:$E$168>=E2)*(RIJ($A$1:$A$168));1))=0;"niet beschikbaar";INDEX('Trajecten Overzicht'!$A$1:$A$168;SOMPRODUCT(GROOTSTE(('Trajecten Overzicht'!$C$1:$C$168=A2)*('Trajecten Overzicht'!$E$1:$E$168>=E2)*(RIJ($A$1:$A$168));1))))

Test het zo eens.

Code:
=ALS(SOMPRODUCT(GROOTSTE(('Trajecten Overzicht'!$C$1:$C$168=A2)*('Trajecten Overzicht'!$D$1:$D$168<=D2)*('Trajecten Overzicht'!$E$1:$E$168>=E2)*(RIJ($A$1:$A$168));1))=0;"niet beschikbaar";INDEX('Trajecten Overzicht'!$A$1:$A$168;SOMPRODUCT(GROOTSTE(('Trajecten Overzicht'!$C$1:$C$168=A2)*('Trajecten Overzicht'!$D$1:$D$168<=D2)*('Trajecten Overzicht'!$E$1:$E$168>=E2)*(RIJ($A$1:$A$168));1))))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan