toekomst, Dolby Digital Plus, DTS HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

devin88

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
omdat er weinig surround receivers met Dolby Digital Plus, DTS HD ect. zijn. en bovendien erg duur.

wil ik een media pc in elkaar gaan zetten. een geluidskaart met audio digital coax out aansluiting. hdmi grafische kaart, en later een blu ray station er in.

met Z-5500 THX logitech 5.1 digital coax in aansluiting.

en ik wil er power dvd 7 ultra op zetten. deze ondersteun alles van hd-dvd en blu bay
en het belangrijkste de dtd hd, dd plus audio.

of licht dit anders ?

Supported Audio Formats:
DTS-ES Discrete
Dolby Pro Logic IIx
DTS 96/24
Dolby Virtual Speaker
DTS Neo:6
Dolby Headphone
DTS 5.1
MLP Lossless
Dolby Digital Plus
LPCM audio support
Dolby TrueHD (5.1)
MP3
Dolby Digital (5.1)
WAV
Dolby Digital EX
AAC decoding
DVD-Audio

zorg het programma powerdvd 7 ultra voor DTS HD , DD plus hd audio.

of moet de audio chip in pc ook ergens aan voldoen

De audiochip moet ook wel aan de eisen voldoen, de software is ondersteuning. Een audiochip, die geen 5.1 of 7.1 geeft kun je dat niet met software werkelijk laten weergeven. Het is dan een virtuele surround wat je krijgt. ik heb zelf net een half jaar een nieuwe Dolby prologic(II / EX) DTS reciever, deze ondersteund wat er momenteel op de markt is.

Laatst bewerkt:
ik heb 8 analoog kanalen dus kan 5.1 en 7.1
tevens is er ook nog een optische aansluiting infrarood. en digital coax out.

maar ik beschik dus over 5.1 en het programma draait een HD film Met Dolby Digital Plus, DTS HD technieken. krijg ik dan daad werkelijk uit de boxen die techniek ?

Mits je boxen ook volgens zo'n systeem zijn. Ik heb zelf de PC via COAX aangesloten op de reciever, dus dvd die vanaf de pc afspeel op de tv en het geluid via de reciever geeft gewoon DTS of Dolby(II/EX enz...)

Je moet dus een speakerset op je pc aangesloten hebben, die alle benodigde speakers heeft.(Subwoofer, front, surround, backsurround(7.1), center)

Laatst bewerkt:
dat snap ik allemaal, en heb ik ook allemaal.

alleen wat ik wil bereiken is het volgende. TrueHD, DTS HD. DD plus, zijn de nieuwe audio coderingen voor bluray en hd-dvd. nu kan ik wal een dure reciever kopen van 800 euro die dit ondersteund. en dan ben ik nog niet klaar.

en zou er een nieuwe techniek komen dan kan de recveir vervangen worden, en pc met geluk alleen de software.

maar kan ook en pc bouwe met 5.1 boxen die digitaal via coax zijn verbonden. met de powerdvd software die blu ray en hd dvd met TrueHD, DTS HD. DD plus ondersteund.

krijg ik dan uiteindelijk uit die boxen dat TrueHD, DTS HD. DD (met de juiste 5.1 opstelling die er dan is )

waar ik bang voor ben is dat de audio chip dit op een of andere manier tegen houd. om dat de snelheid van de audio dan ook hoger licht bv. 3000kb/ps nu ligt DD 5.1 op 448kb/ps

Ik denk dat inderdaad je audiochip de doorslag moet geven. Deze moet het immers omzetten naar je boxen toe.

Geluidskaarten hoeven niets anders te ondersteunen dan de samplerate, bitdiepte en het aantal kanalen. De rest doet gewoon de software. Vaak kan deze ook de zooi omrekenen naar minder kanalen of een andere samplerate. Informatie die ik van iemand kreeg.

Ik wil het wel zonder receiver doen. Dus de geluidskaart aan de boxen. Geld dit dan nog steeds, de samplerate, bitdiepte en het aantal kanalen. (Lievere een kaart van 100 euro dan een receiver van 800 euro)

De geluids kaart wil ik de volledige codering laten uitvoeren bij de nieuwe HD geluids technieken
(DTS HD ,DD + , DDTrueHD)

Maar hoe moet ik de boxen verbinden via Coax of optisch ? Nu hoort men veel over hdmi 1.3 deze is voornamelijk voor de snelheid. kan ik met coax of optisch ook de snelheid halen voor trueHD, DTS hd en DD plus ?

Een kaart van 96 kHz/24 bit moet voldoende zijn of toch 192KHZ/24bits?

Geluidskaarten hoeven niets anders te ondersteunen dan de samplerate, bitdiepte en het aantal kanalen. De rest doet gewoon de software. Vaak kan deze ook de zooi omrekenen naar minder kanalen of een andere samplerate. Informatie die ik van iemand kreeg.

Ik wil het wel zonder receiver doen. Dus de geluidskaart aan de boxen. Geld dit dan nog steeds, de samplerate, bitdiepte en het aantal kanalen. (Lievere een kaart van 100 euro dan een receiver van 800 euro)

De geluids kaart wil ik de volledige codering laten uitvoeren bij de nieuwe HD geluids technieken
(DTS HD ,DD + , DDTrueHD)

Maar hoe moet ik de boxen verbinden via Coax of optisch ? Nu hoort men veel over hdmi 1.3 deze is voornamelijk voor de snelheid. kan ik met coax of optisch ook de snelheid halen voor trueHD, DTS hd en DD plus ?

Een kaart van 96 kHz/24 bit moet voldoende zijn of toch 192KHZ/24bits?

Ditzelfde wil ik ook doen!
Je hebt hiervoor wel HDMI 1.3 nodig, en 192kHz/24bits voor de hoogst haalbare audio formaten. 96/24 zou ook al een hele verbetering zijn tov het huidige DD en DTS.
Je hebt wel een aantal geluidskaarten die claimen klaar te zijn voor het nieuwe 7.1 HD sound, maar ik weet dus ook niet zeker of ik dit nou zonder kwaliteits verlies naar mijn receiver kan brengen, want zover ik weet bestaan er 'nog' geen kaarten met een HDMI 1.3versie. :(
Ikzelf heb de Onkyo TX-605 http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5710611.html

Deze beschikt dus wel over versie 1.3, maar ik kijk nu nog HD-DVD via mijn 360 met Add-on. En de 360 kan geen DDtrueHD of DTS-HD aan...... En geen 1080p via component.
En voordat ik een standalone speler ga kopen ben ik wel wat verder, aangezien ik wil wachten totdat deze hier wat betaalbaarder zijn.

Tot die tijd moet ik het dus met mijn add-on doen, ideaal zou zijn als ik dit dus met de juiste hardware en software via mijn pc kan doen zodat ik nu al van alle voordelen van HD kan genieten. Daarom ben ik nu een HTPC aan het samenstellen, maar net als jouw ben ik dus ook nog niet helemaal uit over het HD geluid via pc.

Had tot nu toe een videokaart (HD-2400XT) op het oog die via HDMI 1080p naar mijn tv kan sturen en ook 'klaar was voor HD audio' maar dit zal nooit het volledige DD-trueHD zijn. :( Dus mijn zoektocht gaat verder:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan