• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(Toekomstige) datum berekenen microsoft excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Springstof

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik wil in microsoft excel 2003 een datum van 120 dagen later ten opzichte van de door mij ingevoerde datum laten berekenen. Onderstaande afbeelding geeft een indruk van mijn probleem:
2qusltg.png

Ik weet hoe je dit voor B1 kunt doen ten opzichte van de datum in A1. Namelijk met de functie: =DATUM(JAAR(A1);MAAND(A1);DAG(A1)+90)
Ik wil graag weten hoe je dit excel automatisch kunt laten doen. Dus als ik een datum in kolom A2, A3, A4 enz dat excel via een formule meteen de bijbehorende datum van 120 dagen later in B2, B3, B4 enz. uitrekent zonder dat ik steeds de formule moet invullen en aanpassen voor B2, B3, B4 enz.

Ik hoop dat het niet te lastig is om op te lossen en vraag me zelfs af of het mogelijk is. Alle hulp wordt in ieder geval erg op prijs gesteld.

Laatst bewerkt:
Cel B1 selecteren dan rechtsonder die cel de vulgreep pakken met de muiscursor > je krijgt dan een ietsjes groter kruisje en trek deze dan naar beneden .
Via de jpg kunnen we geen werkend bestandje meesturen , tenzij de helpers het reproduceren .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan