Toekomstige Laptop kiezen ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max X

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Mijn lieve oude PC die mij al jarenlang heeft geholpen is toe aan een pensioen.
En sinds ik graag met een ding, dat als een computer werkt, mee wil rondlopen, kies ik een Laptop.

Ik hoor van een vriend dat HP best een goede merk is, evn hetzelfde hoor ik van Sony en Asus.

Wat ik graag wil doen/hebben op mijn laptop:

- Photoshoppen (^^)
- ERG AF EN TOE, ZO 2 KEER PER JAAR Video`s bewerken.
- Niet te hoog, niet te laag videokaart (dus 128mb+ en graag niet een met 512mb)
- Intel Core 2 Duo P8400 (ook een ander versie van P-/SP-)
- Ik wil graag Windows XP Prof, maar waarschijnlijk kan dat niet meer.

Budget maakt niks uit, alvast niet meer dan €1200. (Ik ga sparen met m'n bijbaan :)

Ik hoop dat dit genoeg is om aan een antwoord te komen.

Hartstikke bedankt :D

Wooow, hartstikke bedankt man! :D

Ik bekijk die site's gelijk.
Maar de klantenservice van HP is toch goed? :o

Nee, die is niet goed.
Voor service moet je bij ASUS of MEDION zijn.

Sorry, toshiba is een top merk hoor.
ik weet niet waar jij het over hebt (?)

Als je even goed leest voordat je zo reageert staat er een vraag over de service van HP en niet van Toshiba.
Van Toshiba weet ik het niet maar van HP weet ik dat het niet best is.
Verder is het bekend dat de service van zowel ASUS als MEDION perfect zijn.

Bij je eisenpakket zie ik niets over het beeldscherm, bv de resolutie.
Naar mijn ervaring is Photoshoppen op een laptop verre van ideaal omdat de schermen gewoon te slecht zijn, vergeleken met vaste losse schermen. Voor Photoshop wil je meestal gecalibreerde weergave en kleurechtheid, maar de meeste laptopschermen veranderen al van weergave als je je hoofd iets beweegt voor het scherm. Ik zou als je serieus met photoshop aan de slag wilt, zeker eens wat laptopschermen gaan bekijken hoe ze bevallen. Wil je een glare panel of juist geen glanzend scherm, et cetera...

Bij je eisenpakket zie ik niets over het beeldscherm, bv de resolutie.
Naar mijn ervaring is Photoshoppen op een laptop verre van ideaal omdat de schermen gewoon te slecht zijn, vergeleken met vaste losse schermen. Voor Photoshop wil je meestal gecalibreerde weergave en kleurechtheid, maar de meeste laptopschermen veranderen al van weergave als je je hoofd iets beweegt voor het scherm. Ik zou als je serieus met photoshop aan de slag wilt, zeker eens wat laptopschermen gaan bekijken hoe ze bevallen. Wil je een glare panel of juist geen glanzend scherm, et cetera...

Oooh!!! Niet gemerkt.
Bij mijn beeld (IBM, desktop pc) moet je pas op een stoel staan, of op je knieën zitten voordat de constrast verandert.

Maar ik denk dat dat bij elke laptop zo wel is, omdat ze allemaal erg dun zijn.
(net als mijn beeldscherm)

Stel ik moest kiezen tussen:

- Acer & Asus
- Sony & Toshiba
- Dell & HP

Welke per rij is beter? :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan