• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toepassing van de '=Als' Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc97

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2016
Hallo,

Ik heb een salaris tabel gemaakt, waarbij ik een cel gebruik bij elke keer dat ik heb gewerkt, deze geeft aan dat als er een X in staat, dat ik daarvoor al wel ben uitbetaald, en als er niks in staat dat ik nog moet worden uitbetaald.

Ik wil graag dat als de X is ingevuld dat het bedrag dat in een cel ervoor staat niet word meegerekend in de som van de verdiensten die maand.

Weet iemand hoe ik dit kan doen? dat bijvoorbeeld als x er staat dat het waar is en dit dan niet wordt gezien om meegerekend wordt met het totaal.

Wanneer iemand een voorbeeld moet, staat in de bijlage.

Dus wanneer er in cellen I3-I8 iets staat dat deze cellen niet worden meegerekend in cel H14 waar het uitbetaalde bedrag moet staan.

Bekijk bijlage Voorbeeld Salaristabel.xlsx

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens:
=SOM.ALS(I3:I8;"";H3:H8)

Probeer dit eens:

Ik neem aan dat ik deze formule in de cel H14 zet waar het bedrag moet staan wanneer het uitbetaalde deel er al af is.
Want excel geeft dan een foutmelding aan van het geval '=1+1, en dan zit de fout blijkbaar in I3:I8.
Weet u hoe dat komt?

Ik heb ook het bestand aangepast zodat het misschien duidelijker is

Waarom =1+1?
In het eerste document dat je plaatste kan je hem zo gebruiken, zonder een wijziging.
De bijlage in #1 is er nu niet meer.

Waarom =1+1?
In het eerste document dat je plaatste kan je hem zo gebruiken, zonder een wijziging.
De bijlage in #1 is er nu niet meer.

Ja even een kleine fout, ik had de bijlage verkeerd vernoemd.

Maar ik heb die =SOM.ALS(I3:I8;"";H3:H8) geprobeerd maar toen kreeg ik een foutmelding van excel waarin de tip werd vermeld. dat was de '=1+1.

Oftewel wilt u graag verduidelijken waar de =SOM.ALS(I3:I8;"";H3:H8) moet komen te staan om hem te laten werken?

In H11:

In H14:
=SOM.ALS(I3:I8;">""";H3:H8)

In H11:

In H14:
=SOM.ALS(I3:I8;">""";H3:H8)

Zou u een versie van mijn bestand met hoe u die formules invult als bijlage willen doen? Aangezien ik continu dezelfde foutmelding krijg wanneer ik beide formules toepas zoals u heeft vermeld.

Mijn excuses voor het ongemak, maar bij mij in het voorbeeldbestand werkt dit niet naar uw en mijn verwachtingen.

Dat bedoelde ik ;)

Daar is het forum voor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan