toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.
:eek: :eek: GMT.EXE IS SPYWARE:eek: :eek:
What is it?
Gain/Gator/Claria - gmt.exe

GMT.exe is een onderdeel van The Gator Advertising and Information Network, dit is een van de eerste en grootste advertentie parasieten.

Voor het verwijderen van C:\Program Files\Common Files\CMEII\GMT.exe kan je het volgende doen:
Ga eerst naar Configuratiescherm > Software en verwijder daar de eventuele Gator programma's Date Manager, Precision Time of Gator eWallet.
Met een beetje geluk worden nu de programma's geheel geuninstalled en ben je klaar, maar dat is dus vaak niet het geval..

Ga dan naar de registereditor dmv Start > Uitvoeren en typ daar "REGEDIT" en ga op zoek naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run.

Selecteer deze en klik met de rechtermuisknop op het volgende item ''GMT' ' en druk op Verwijderen.

Start de computer opnieuw op en open de Common Files folder in Program Files en Delete de 'GMT' folder.

Is Gator geinstalleerd door Precision Time/Date Manager dan kan je ook een 'WebPT' of 'WebDM' folder in Program Files hebben staant, de Gator/Trickler program; deze kan je ook verwijderen.

Je kan dan ook nog in het register de volgende sleutels checken en indien aanwezig verwijderen:

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{21FFB6C0-0DA1-11D5-A9D5-00500413153C}
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Gator.com
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\GatorTest

Hierna het programma AdAware/Spybot draaien om de eventuele resten die nog aanwezig zijn te laten verwijderen

Geplaatst door elswerk
hoi wie weet raad! wie weet wat een GMT.exe toepassing is en hoe kan ik die vinden? enne wie weet wat EGIEProcess.DLL is?? graag emailen naar elsbethkoppelman@hetnet.nl:o

Waarom wil je GMT.exe graag vinden? Dat is adware van Claria/Gator GAIN. Ik zou het liever niet op m'n pc willen hebben. EGIEProcess.DLL hoort daar ook bij.

Scan dus maar eens met AdAware en/of Spybot - Search & Destroy en plaats daarna een HijackThis-log in de daarvoor bestemde topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=175682
Alle uitleg die je nodig hebt, vind je aldaar in het eerste bericht.

PS: het lijkt mij niet zo verstandig je e-mailadres zomaar op een openbaar forum te plaatsen.

Geplaatst door elswerk
hoi wie weet raad! wie weet wat een GMT.exe toepassing is en hoe kan ik die vinden? enne wie weet wat EGIEProcess.DLL is?? graag emailen naar elsbethkoppelman@hetnet.nl:o

Welkom op Helpmij:) De bedoeling is dat de antwoorden hier gegeven worden, zodat iedereen wat heeft aan de oplossingen.

en die dll belooft ook niet veel goeds:confused: Dit lees ik op pestpatrol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan