Toepassings foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Sinds ik mijn laptop met cCleaner schoongemaakt heb en de HD gedegragmenteerd heb krijg ik soms (maar niet altijd) bij het opstarten de volgende foutmelding:

Belkin Wireless Networking Utility 2.1: Belkinwcui.exe - Toepassingsfout

De instructie op 0x004515fd verwijst naar geheugen op 0x00000054. De lees- of schrijfbewerking (“read”) op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen
Klik op Annuleren om de fout op te sporen in het programma

Voor draadloos internetten maak ik gebruik van een insteekkaartje in mijn laptop van het merk Belkin
Als deze melding verschijnt kom ik niet vanzelf op internet maar moet ik met de hand het programma van Belkin starten. De draadloze verbinding komt dan alsnog tot stand.
Weet iemand een ooplossing hoe ik van deze hinderlijke foutmelding af kan komen?
Hartelijk dand alvast voor suggesties

lees eerst het gehele bericht door:)
Hoi, in principe zijn programma's als ccleaner programma's die regels op sporen die op dat moment volgens het programma als LOOS worden bestempeld.
Dus het programma zoekt alle regels op waarvan het programma denkt, die doen niks, en moeten verwijdert worden.
Had je die insteek kaart op het moment dat je ccleaner gebruikte in werking? of was die op dat moment niet actief, zodat ccleander deze als loze register regels interpreteerde?
Dan kan je het volgende doen:
Toen je voor het eerst de insteek kaart in je computer stak, werden er drivers geinstalleerd, kan je eens vertellen hoe dat ging?
En zie je in Apparaatbeheer (C:\WINDOWS\system32\devmgmt.msc) drivers van die insteek kaart?
Want opnieuw die drivers installeren zou die regels weer terug in je register kunnen brengen, als dat de oorzaak is.
Ook kan je kijken in C:\WINDOWS\system32\appwiz.cpl (dubbelklik op appwiz.cpl) of je geinstalleerde onderdelen ziet van de software van de insteekkaart.
Er zijn ook drivers die daar een uninstall achterlaten, wat niet in alle gevallen zo is.

PS, ik geef locaties op van configuratiescherm onderdelen omdat het voor mij makkelijker is je op die manier dat te laten openen.
De map system32 moet je verder niks in wijzigen, of op van alles gaan klikken.
Succes.

PS,
Omdat ccleaner registerwijzigingen uitvoert via het object administrator of het object van jou gebruikersaccount met beheerdersrechten worden deze regels alleen verwijderd als in het register op deze sleutels machtigingen zijn ingesteld voor 1 van die 2 objecten.
Het register bewerken is iets waar je altijd voor gewaarschuwd wordt, hetzelfde moet je op die manier omgaan met programma's als ccleaner.

Ik zal je ook meteen vertellen dat als er geen problemen zijn in je systeem je eigenlijk beter geen programma's als ccleaner kan gebruiken.
Ten eerste is de data in groote van het register te verwaarlozen.
Het register bestaat puur uit tekens, letters en cijfers, elke letter of cijfer is 1 byte.
het hele register zal dan ook niet groter zijn dan een kilobyte of 8.
Als je ccleaner gebruikt en denkt dat je daardoor wat opruimt, of sneller bent, zal dat alleen effect hebben als achtergebleven register regels ook daadwerkelijk een probleem opleveren.
bijvoorbeeld een service blijft achter na het verwijderen van software en start nog steeds een proces op.
Ik kan je zo al wel vertellen dat als je met ccleaner register regels van een service verwijdert, dat je niet alles kan verwijderen, omdat een service alleen uit registerregels bestaat, en van een service er onderdelen van die service niet gemachtigd zijn voor administrators deze te verwijderen.
bijvoorbeeld de sleutels in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum kan je niet verwijderen als je niet eerst de machtigingen wijzigt en je beheerdersaccount volledig beheer er over geeft.

dus, ook als je ccleander gebruikt heb je toch die kennis nodig.
Zonder die kennis ben je iets aan het doen waar je eigenlijk wat er onder het dekzeil zit niet ziet.
Zelf ben ik iemand die niet terug deinsde en heb van alles door zelfstudie over het register geleerd.
Eigenlijk heb ik heel windows van binnen en buiten door zelfstudie geheel onder controle.

ik weet ook zelf wat wel en niet kan in het register, en heb daardoor ook door kennis over windows beveiliging met machtigingen overal grip op.
Windows is ook een systeem waar de gebruiker niet ziet wat er allemaal op de achtergrond gebeurd.
Omdat ik met meerdere systemen werk op 1 pc, en windows meedere malen op mijn pc op verschillende partities installeerde, kon ik dus ook alles uit testen zonder het systeem waar ik in werk te veranderen.
en tuurlijk gaat dat niet van de ene dag op de andere, maar het register is niet moeilijk, het is gewoon veel.
tuurlijk moet je wel opletten, maar je hebt ook systeem herstel.

Dus heb je nog systeemherstelpunten van voor je die register regels verwijderde met ccleaner, kan je die ook terug zetten.
dan zijn ook de register regels weer terug, en kan je voor je iets verwijdert hier vragen of het ok is.
Met de juiste kennis (ok het is niet weinig) over windows heb je nergens tools voor nodig, neem dat van me aan.
Systeem instellingen wijzigen door tools van derden worden gewijzigd door het administrator account, terwijl als je in de interface van windows iets wijzigt die gebeurd met het object SYSTEM.
En het object SYSTEM is er voor om in je systeem wijzigen via de windows interface aan te brengen.
Daarom is gratis tools die systeeminstellingen wijzigen af te raden, en kan je echt beter gaan kijken als je iets wil wijzigen waar je dan in windows zelf die instelling kan vinden.
Is natuurlijk heel leuk die programmatjes die alles mooi en makkelijk op 1 rijtje zetten, maar de onderliggende werking zie je er verder niet van als gebruiker.
En al die instellingen zijn in windows wat meer verspreid op verschillende plekken.
maar die gratis tools gaan wel dezelfde bronnen in het register veranderen, maar dan met het administrator account (object) en niet zoals het hoort, via het object SYSTEM.
En omdat het object SYSTEM overal machtiging over heeft qua systeem instellingen, en je administrator account niet, loop je dus de kans ook op fouten.
Er zal ook veel goed gaan, maar zulke utility tools spreken gewoon de bronnen aan die je in de interface van windows ook vinden kan.
En zoals ccleaner niet alles kan verwijderen, ook revo uninstaller net als andere uninstallers onderdelen achterlaat met de boodschap alles te verwijderen. waar geen machtiging op zit kan dan niet verwijdert worden.
Tenzij je xp op een fat32 (is geen versleuteling (machtigingen) op mogelijk) hebt staan, maar dat zou in deze tijd zeer onveilig zijn.

Laatst bewerkt:
Kennelijk kan Windows ook zijn eigen fouten oplossen! Omdat ik steeds weer op knop "Klik op Annuleren om de fout op te sporen in het programma" gedrukt heb zodra de foutmelding over het geheugen verscheen, blijft de mededeling nu weg en wordt de adapter voor draadloos internetten ook gewoon automatisch geactiveerd bij het opstarten. De adapter functioneert naar behoren.
Is het dan toch waar dat het programma zijn eigen fouten kan opsporen en kan verhelpen? Het is te mooi om waar te zijn! Voorlopig ben ik met het huidige resultaat tevreden en sluit ik het probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan