Toepassingsfout 0xc0000022 bij starten programma maar wel uitvoerbaar als Admin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duncan1370

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2013
Beste mensen,

ik heb wat hulp nodig want begin langzaam gek te worden.

- Nieuw account aangemaakt voor me kinderen zodat ze oa wat games kunnen spelen zonder op mijn (admin) account te hoeven inloggen.
Diversen shortcuts van games op desktop geplaatst die werken zoals het hoort, geen problemen.
Maar met de WorldofTanks.exe gaat het mis. Als ik de .exe wil opstarten krijg ik de melding:"Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000022). Klik op OK om de toepassing te sluiten."
Echter als ik het programma als Administrator opstart geen problemen. Het spel start gewoon. :confused:
Heb sfc/scannow als Admin in CMD gedraaid geen fouten gevonden.
Bij Eigenschappen>Beveiliging heb ik het account toegevoegd en dezelfde machtigingen gegeven als mijn Admin account nml volledig beheer.
Maar hij blijft de foutmelding geven als ik de game wil opstarten en doet het wel als ik de game als Admin opstart. :shocked:

Zie ik iets over het hoofd want het is duidelijk geen corrupte software, dan zou deze ook niet werken als ik het als Admin uitvoer.

Bvd,

Duncan1370

Je profile wordt bewaard in een user directory. Het probleem is niet de files an sich, het probleem is waarschijnlijk dat WoT in je c:\users\admin directory probeert te lezen

Okay maar het moet toch gewoon mogelijk zijn om programma's te starten vanuit een gebruikers account welke je als Admin hebt aangemaakt. Dat is het hele principe achter beheer. Ik installeer het programma en zet vervolgens de rechten goed indien nodig. Gooi de iconen op de desktop en gebruiker kan de software gebruiker. Anders heeft het maken van een gebruikers account voor mijn kinderen zodat ze niet op mijn account, met alle rechten, hoeven te zijn om een speel te spelen geen zin.

Zou het misschien aan de Ouderlijk Toezicht instellingen kunnen liggen?
Ga dat straks even proberen moet zo eerste even weg.

Laatst bewerkt:
Waar heb je de game geïnstalleerd? Ik lees hier dat als je de game in de standaard voorgestelde map installeert (C:\Games ??) dat je geen admin rechten nodig hebt om het programma daarna te starten vanaf een niet-gepriviliseerd account.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja het staat gewoon in C:\Program Files\Games\ dit is de standaard DIR volgens mij die WIN zelf aanmaakt.

Dat is nu juist het probleem waar ze het over hebben in die discussiedraad: De Program Files map is een beveiligde map, en de rechten erven over op submappen, dus ook op de submap Games.
Installeer het programma eens opnieuw, in een geheel nieuwe map, namelijk C:\Games
Kijk of dat verbetering geeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Okay I heb de rechten voor de nieuwe user op de map Games en WOT toegevoegd, tijd voor een test.

C:\Program Files\Games\WoT veranderd naar C:\Games\WoT
Op elke map rechten toegewezen voor de nieuwe user.
Zelfs de mappen gedeeld met de nieuwe user.
Maar blijft met zelfde foutmelding komen.
Als Admin geen problemen op WoT op te starten op het nieuwe user account en op mijn eigen account start het ook direct op.

:evil: aaargh!

Ga zo sporten vanavond weer verder denk dat ik het register even moet aanpassen.
Of anders WoT deinstalleren en herinstalleren in de C:\\Games

*Na herinstalleren van software in de C:\\Games directory was het probleem direct verholpen. Toch jammer dat het niet ging met toewijzen van rechten aan andere gebruiker als admin*

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan