Toesenbordinvoer in IE 7 Vista HP SP1 hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThaMaestro

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Beste allen,

Ik heb een probeem met IE 7.0 in Vista HP. Tijdens het typen van berichten, zoals het typen van dit bericht, komt de helft van de toetsenbordinvoer maar door. Alleen heeeeel langzaam typen (max 2 aanslagen/sec)v zorgt ervoor dat alle input (dwz tekens zoals getallen en cijfers) doorkomt/op het scherm komen. Bij gewone typsnelheid, als bepaalde tekens dus niet doorkomen, lijkt het dan net of mijn toetsenbord stuk is. Dit is echter niet het geval; werken in bv kladblok, Word, of internetten via Firefox zorgt voor geen enkel probleem.

Om u een idee te geven;
in deze quot heb ik gewoon een tanaa stuk tekst getyt om tk ijen wat hiervan wel en niet dookomt.

Zoals je wellicht ziet ontbreken er aardig wat tekens in bovenstaande quote.

Iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt?

Laatst bewerkt:
Je vermeld niet wat voor toetsenbord je gebruikt!

Voor via draad aangesloten toetsenborden heb ik geen verklaring voor je probleem.
Voor draadloos aangesloten toetsenbord zijn er legio redenen:
1. Batterij bijna leeg
2. Beroerde uitzend-frequentie: Word 27 Mhz als frequentie gebruikt door je toetsenbord, dan kan elke zendamateur in jouw buurt je verbinding wegblazen.
3. Hetzelfde type toetsenbord in jouw huis kan verstoring geven.

Indien 2.: Koop een gecertificeerde draadloze toetsenbord en ontvanger die geen gebruik maken van de 27 Mhz frequentie
Indien 3.: Probeer een ander merk draadloos toetsenbord. Indien dat niets oplevert, gebruik een bedraad toetsenbord.

We horen wel wat mogelijkerwijs van toepassing is.

Tijs.

Ik heb een laptop (type HP Compaq 6820s, GR713EA#ABH om exact te zijn), dus tis n draad-verbonden toetsenbord ...

Het probleem doet zich overigens alleen voor in IE; FireFox werkt bv prima (die heb k nu ook als standaard browser ingesteld, maar ik wil dit probleem, voor andere doeleinden naast 't standaard surfen & browsen op internet, toch oplossen ...

Wat ik in zo'n geval altijd eerst doe is (tijdelijk) de invoegtoepassingen van derden uitschakelen in Internet Explorer:

[Windows-toets]R toetscombinatie -> inetcpl.cpl -> tabblad Geavanceerd -> onder de categorie "Webpagina's bekijken" uitvinken: Browseruitbreidingen van derden inschakelen.

Probeer dat eens, en kijk of het je wat helpt. Indien ja, dan moet er gesneden worden in die browseruitbreidingen.

Tijs.

Die aanpassing had ik al in mn hoofd, had ergens gelezen dat dat t wel ns kan zijn .... Ik heb zojuist die invoegtoepassingen uitgeschakeld, maar het proleem is nog niet verholpen. De toetsenbordinvoer komt nog steed niet helemaal goed door...
/edt; zie ik misschien ook via Extra in IE 7 -> Internetopties -> tabblad Programma's -> 'Invoegtoepassingen beheren' alle invoegtoepassingen moeten uitschakelen? daar staat nl een hele rits met progamma's...

Laatst bewerkt:
Pas als het uitschakelen van de invoegtoepassingen wél verbetering had opgeleverd, dan zou aanpassingen in de individuele invoegtoepassingen aan de orde komen.

Als je ze allemaal hebt uitgeschakeld d.m.v. mijn vorige posting, en het helpt niet, dan heeft het dus geen nut om de invoegtoepassingen zelf te gaan veranderen, omdat dat je probleem dus zeker niet gaat oplossen.

Tijs.

Nee idd, jammer dat je voorgestelde suggestie niet helpt. Tis een beetje een vaag probleem, dat zich alleen in IE 7 voordoet. Firefox heeft t niet.... Virus scannen, spy ware scannen, malware scannen etc levert ook niets op.

Nee idd, jammer dat je voorgestelde suggestie niet helpt. Tis een beetje een vaag probleem, dat zich alleen in IE 7 voordoet. Firefox heeft t niet.... Virus scannen, spy ware scannen, malware scannen etc levert ook niets op.

Heb je inmiddels een oplossing voor het probleem?
Ik heb een kennis met exact dezelfde symptomen, alleen in de IE overigens. :confused:

Heb je inmiddels een oplossing voor het probleem?
Ik heb een kennis met exact dezelfde symptomen, alleen in de IE overigens. :confused:

', alleen in de IE overigens' => wat bedoel je hiermee precies?

Ik heb t probleem opgelost door VHP opnieuw te installeren. beetje een omweg, maar t leek me destijds de beste en snelste oplossingen voor handen.
daarnaast gebruik ik nu zo veel mogelijk FireFox (hoewel IE standaard opstart bij sommige topeassingen, ipv FF)

', alleen in de IE overigens' => wat bedoel je hiermee precies?

Ik heb t probleem opgelost door VHP opnieuw te installeren. beetje een omweg, maar t leek me destijds de beste en snelste oplossingen voor handen.
daarnaast gebruik ik nu zo veel mogelijk FireFox (hoewel IE standaard opstart bij sommige topeassingen, ipv FF)

Ik bedoelde te zeggen alleen in de Internet Explorer maar da's niet waar. Het probleem doet zich ook voor in Microsoft Outlook kennelijk. Ik heb inmiddels wel een forum gevonden waar ze daarvoor een oplossing lijken te hebben, kijk hier maar eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan