• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toeslagen laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elouw

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2016
Beste Allemaal,

Ik maak roosters, waar diverse toeslagen bij horen.
Het is de bedoeling dat je per werknemer ook kan zien welke toeslag hij/zij recht op heeft, zoals in mijn format.
Op admin staan per uur de toeslagen en per dag.
Weet iemand hoe je dit goed in een formule kunt zetten op de manier van de format
? ik heb het lang geprobeerd maar zonder succes helaas...

Alvast bedankt!

Groetjes

Bekijk bijlage Roosters Met Toeslagen.xlsx

Met dit formaat gaat het niet werken. Je zult per toeslagpercentage een begin- en eindtijd moeten hebben. Bijvoorbeeld Maandag 7:00-19:00 uur 100%.

Verder kun je met dit formaat niet bepalen wanneer de pauze was, d.w.z. tijdens welk percentage.

Tenslotte valt me nog op dat niemand werkt van vóór middernacht tot na middernacht, hetgeen de boel nog zal compliceren.

In de bijlage een voorbeeldje voor de maandag hoe het zou kunnen, maar daarbij heb ik dus geen rekening kunnen houden met pauzes.

Bijlagen

Met formules is het onbegonnen werk, tenzij Plongske nog eens in actie schiet.
Ik heb ooit eens iets gemaakt(met hulp van Sylvester Ponten).
Het is een hele andere lay-out dan de jouwe.
Met uw format zal je altijd een probleem hebben met de pauze.
Als iemand in 2 verschillende percentages werkt, weet je nooit in welk percentage de pauze viel.
In bijlage een voorbeeld hoe het kan (dit aanpassen aan uw situatie vraagt ook enkele uren werk).
Je ziet maar of het iets is.

Bijlagen

Met formules is het onbegonnen werk, tenzij Plongske nog eens in actie schiet.
Hm, in post #2 was ik al een aardig eindje op weg dacht ik zo; en vooralsnog had ik niet de indruk me op een doodlopende weg te bevinden.
Niets ten nadele van Plongske, maar er bevinden zich op dit forum nog meer personen met soms verrassende Excel-kwaliteiten.

@ MarcelBeug, mijn excuses, het was helemaal niet mijn bedoeling iemand te kwetsen.

Geen probleem; ik was niet gekwetst, ik wilde alleen wat nuance aanbrengen. ;)
Wat er allemaal wel en niet mogelijk zal zijn, zal ook afhangen van de verdere berichten van Elouw.

En dan hebben we het nog niet gehad wat er met de feestdagen moet gebeuren.;)

Dank jullie wel! heb inmiddels een soort manier gevonden, zoals Marcelbeug geadviseert had.

Dank jullie wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan