• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Toeslagen op basis van uren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
kan ik hier personen toevoegen of verwijderen
Ja, dat kan je doen in tabblad "Data". Probeer maar eens.
Als je wijzigingen aan hebt gebracht in tabblad "Data" ga dan naar tabblad "Data met bonus", klik in een cel van de betreffende tabel en klik dan op alles verversen.
Alle formules blijven op de achtergrond hun werk doen.
Hoe kan ik eventueel de hoogte vd vergoedingen aanpassen?
Dat kan in dit stukje query.
Code:
 #"Voorwaardelijke kolom toegevoegd" = Table.AddColumn(#"Som ingevoegd", "Toeslag Warehouse DG/IATA/Cylinders", each
        if [Totaal uren maand] <= 41 then 0 else
        if [Totaal uren maand] <= 41 and [Totaal uren maand] <= 79 then 25 else
        if [Totaal uren maand] >= 80 and [Totaal uren maand] <= 119 then 75 else
        if [Totaal uren maand] >= 120 then 125 else 0),

Om daar te komen ga je naar "Gegevens" >> "Query's en verbindingen" Dan krijg je dit te zien
1729761796604.png
Dubbelklik op "Data" dan krijg je dit te zien
1729761975470.png
Klik op "Geavanceerde editor" dan kom je in de query's.

Graag gedaan, hoor!
Weet je wat volgens mij het grootste probleem was? Waarschijnlijk heeft niemand je vraag goed gelezen, en als de ene helper dan voortborduurt op de ingeslagen weg van de vorige, tja, dan zijn er soms veel reacties nodig;)

Nog een formule:
Code:
=ZOEKEN(SOM(D2:F2);{0;40;80;120};{0;25;75;125})

Graag gedaan, hoor!
Weet je wat volgens mij het grootste probleem was? Waarschijnlijk heeft niemand je vraag goed gelezen, en als de ene helper dan voortborduurt op de ingeslagen weg van de vorige, tja, dan zijn er soms veel reacties nodig;)
Achteraf was het een bonus per maand, ik dacht extra per uur.
Paar keer gevraagd om zijn uitkomst.

Dit kan met een vert.zoeken formule omdat het een staffel is, zoals AlexCel ook al aangeeft

de formule voor H3 is
=VERT.ZOEKEN(G3;Tabel1;2;1)

Tabel1 bevat de staffel
1729776373964.png

door laatste 1 (of WAAR mag ook) in de vert.zoeken zorgt dat alles kleiner dan 40 uur 0 krijgt, tussen 40 en 79,99 25
enz
Voordeel van het tabelletje is dat als je de staffel aanpast met meer of minder regels hoef je het bereik in de vert.zoeken niet aan te passen.

zie bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan