toestanden die lijken op virussen

• Onderwerp starter Onderwerp starter brum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brum

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
hallo heb al heel lang vreemde dingen ,waar ik tot nu toe niet mee weg kom!!
internte verbinding die ineens offline gaat ,vaak foutmeldingen bij afsluiten,mis veel dingetjes weg ook geloof ik!
maar dit was mijn vraag! kan een computer als zo ver besmet zijn dat online virus scan niet meer helpt?? gebruik zelf avg elke dag scan,spybot 1400 search and destroy,en 1x in de 3 weken doe ik panda online scan!(heb wel veel virussen in me Qurantaine staan ,trojans en 2 mailwormen die zijn onderschept en niet geopend!
heb wel veel opstartitems geloof ik ,moet dat nog bekijken,en via een hulp ,via msn kwamen we erachter dat me pc soms overschakelt op windows 2000 terwij ik xp heb!
Wil dus proberen om offline in veilige modus een scan te gaan doen met norman antivirus ,heb deze pas nieuw en is een redelijke nieuwe versie !!via een cd bedoel ik dan!
moet ik misch nog een bepaalde stappen doorlopen,eerst poorten nalopen of zo (al weet ik niet hoe ben zohn pc technisch(wil graag leren)niet)of op een bepaalde manier een scan doen??:o :o

Laatst bewerkt:
Hallo Brum

Ik weet niet wie jou helpt op MSN, maar een XP machine die overgaat naar Win2K wil ik heel graag zien, want ik geloof er geen bal van.

Bij AVG mag je dingen wel in quarantaine zetten, maar dat is niet slim.

Je gebruikt quarantaine alleen als je een programma download dat je ondanks dat het besmet is toch wel graag wil hebben, en dus later wil proberen te genezen.

Kies in het vervolg dus maar voor verwijderen, want zo te zien ben je niet het type dat zelf gaat zitten programmeren.

Ik heb ruime ervaring als beta tester met AVG. Als je het niet vertrouwd, kun je AVG eerst via Software verwijderen, de nieuwste downloaden van www.free.grisoft.com en opnieuw installeren.

Voor Spyware gebruik je Ewido.

Eric:thumb:

hoi dank je voor het snelle reageren!!
maar als avg een virus treft zet ie deze automatisch in qarantaine!!
dus als ik avg wegdoe ,gaat de map met de virussen wel mee dan??
er blijft tochvaak altijd wel ergens iets of een mapje zitten!!
en over dat windows 2000 kan foutje zijnvan mij , zij ontdekt hadt dat ik windows 2000 draai terwijl het xp moet zijn!!!lijkt me ook niet eigenlijk dat het over springt !!
maar me pc start wel verkeerd op in ieder geval !
(heb pas een 2 pc en die is nieuw ,zit ook xp en is up to date ,en die start heel anders op dan de hoofd pc zeg maar !
kan misch dat het bij opstarten ergen halverwege overschakelt naar windows 2000??
begint met xp en dan schakelt ie over naar blauw beeld van windows,dit was in begin niet zo namelijk,maar ja heb ook wel veel; problemen de laaste 6 maanden!!

Eric_Daleboudt zei:
Ik weet niet wie jou helpt op MSN, maar een XP machine die overgaat naar Win2K wil ik heel graag zien, want ik geloof er geen bal van.

Bij AVG mag je dingen wel in quarantaine zetten, maar dat is niet slim.

Je gebruikt quarantaine alleen als je een programma download dat je ondanks dat het besmet is toch wel graag wil hebben, en dus later wil proberen te genezen.

Kies in het vervolg dus maar voor verwijderen, want zo te zien ben je niet het type dat zelf gaat zitten programmeren.

Ik heb ruime ervaring als beta tester met AVG. Als je het niet vertrouwd, kun je AVG eerst via Software verwijderen, de nieuwste downloaden van www.free.grisoft.com en opnieuw installeren.

Voor Spyware gebruik je Ewido.

hoi sorry effe dubbel maar heb ewido gehad en gaf wat probleempjes met spybot toen in die tijd!!
heb sins kort Norman antivirus cd (zat bij nieuwe pc) wat vind je daarvan dan alsik vragen mag???

Weet niet alles

Zover ik heb gehoord schijnt norman goed te zijn. Blijf toch bij AVG omdat die gratis is en goed. Hoop niet dat je het verward met Norton, want dat is een lastige resource vreter.

De achtergrond van XP kan je instellen, die van Win2K trouwens ook. Maar het is niet mogelijk dat hij opstart in XP en dan Win2K geeft. Je kunt wel XP zo instellen dat het eruit ziet als Win2K.

AVG behoort tot de goede vrienden, laat niet iets achter wat jij niet wilt (wat Norton wel doet). Je kunt in AVG de quarantaine map leeg maken. Als je kiest voor delete gooit hij het echt weg hoor, dus hoe jij komt bij "hij zet het standaard in quarantaine" weet ik niet.

Eric_Daleboudt zei:
Zover ik heb gehoord schijnt norman goed te zijn. Blijf toch bij AVG omdat die gratis is en goed. Hoop niet dat je het verward met Norton, want dat is een lastige resource vreter.

De achtergrond van XP kan je instellen, die van Win2K trouwens ook. Maar het is niet mogelijk dat hij opstart in XP en dan Win2K geeft. Je kunt wel XP zo instellen dat het eruit ziet als Win2K.

AVG behoort tot de goede vrienden, laat niet iets achter wat jij niet wilt (wat Norton wel doet). Je kunt in AVG de quarantaine map leeg maken. Als je kiest voor delete gooit hij het echt weg hoor, dus hoe jij komt bij "hij zet het standaard in quarantaine" weet ik niet.

oke dankje ,ja denk dat ik daar de meeste foutenmaakte delete ze dus niet allemaal probeerde meestal te fixen zeg maar!
maar ga daar dus goed op letten en bedankt voor de tip met norman hadden die erbij gekregen bij de pc namelijk ,heb deze nu in combi met avg op 2 pc zeg maar ,hoofdpc avg en spybot!!
oke zal avg eraf doen en weer opzetten ,maar moe tik nog ergens een map weggooien die achterblijft??

Let Op

Anti virus programma's kosten processortijd, want hij moet controleren op er niet een kwaaie wordt geopend.

Dus: het is niet slim twee antivirus programma's te laten draaien.
Bovendien maken ze vaak ruzie samen.

En zoals ik al zei: Je hoeft geen verborgen mappen te zoeken, want die zijn er niet.

Eric.

P.S. De nieuwe install heeft de volgende functie.
Als je kiest voor fix, zijn er slimme troyans die dan AVG om de tuin leiden of mollen. Is trouwens niet alleen bij AVG zo. Vandaar dat veel mensen online scans doen.

Alleen wat ze vergeten is dat ze als die wat vindt, ze toch hun antivirus maar opnieuw moeten installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan