Toestcombinatie voor afsluiten Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

boudewijnb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Hallo,

Ik heb ooit eens gehoord van een toestencombinatie waarmee je Windows en je PC in één keer kan afsluiten.
Weet iemand die combinatie? Iets van Alt+ Shift+F4?

Groeten,

Boudewijn

Ik heb even gezocht maar ben (nog) geen sneltoets tegengekomen.

Wel kwam ik dit tegen:
19 Windows afsluiten met één muisklik

Het afsluiten van Windows via de Start-knop is vrij omslachtig. Dat kan ook sneller.
Klik eerst rechts op de desktop en kies Nieuwe snelkoppeling.
Typ dan c:"\windows\rundll.exe user.exe,exitwindows (ervan uitgaande dat uw Windows-directory c:\ is).
Klik op Volgende en geef uw snelkoppeling een naam (bijvoorbeeld Windows afsluiten).
Om aan deze actie een sneltoetscombinatie toe te wijzen, klikt u rechts op het icoon.
Kies Eigenschappen, druk op het Snelkoppeling-tabblad en plaats de cursor in het Sneltoets-gedeelte.
Voer hier de gewenste toetsencombinatie in.
Bron

Als je geen vensters hebt openstaan kan dat met "Alt f4"

Als je wel vensters hebt openstaan doe je eerst:"Alt Shift f4" Om alle vensters te sluiten en daarna "Alt f4"

Mijns inziens is ALT+F4 geen sneltoets om Windows in een keer af te sluiten.

Je krijgt door die combinatie het afsluit-menu te zien, vervolgens moet je nog op Uitschakelen klikken of op U drukken (Zelfde resultaat)

Ja, ooo hij wilde het in een keer...

oké dan werkt dit niet

Volgens mij bestaat er geen sneltoets combinatie binnen Windows die in één keer afsluit.
Wat een andere mogelijkheid is (als je moederbord dat ondersteunt) om in de bios een toetscombinatie te definiëren waarbij de computer in slaap/standby stand gaat.
Je kan natuurlijk ook eenvoudiger je aan/uit knop zo instellen dat bij een korte druk hierop de pc naar slaap/standby gaat.

Computer in één keer afsluiten

Je kan je computer in één keer vergrendelen door het plaatsen van een speciale snelkoppeling op je Bureaublad

Klik met de rechter muisknop op een lege plaats op het Bureaublad en kies Nieuw >> Snelkoppeling.
Typ in het dialoogvenster Snelkoppeling maken onder Geef de locatie van het item op de tekst :
%windir%\System32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
en klik op Volgende.
Geef de snelkoppeling een naam en klik op Voltooien.
untitled.jpg

@ Maestro12, waarom naar de slaap/standby stand? Je kunt hem waarschijnlijk ook op soft off of iets dergelijks zetten en dan gaat ie gewoon uit. (na alle openstaande programma's incl.windows af te sluiten)

Laatst bewerkt:
@ Maestro12, waarom naar de slaap/standby stand? Je kunt hem waarschijnlijk ook op soft off of iets dergelijks zetten en dan gaat ie gewoon uit. (na alle openstaande programma's incl.windows af te sluiten)

Inderdaad dat kan ook, in sommige biossen heet dat ook wel 'fail safe shutdown' of welke andere mooie benaming daarvoor verzonnen is.

Ik zat zelf ook niet goed te kijken , heb in mijn snelstarten balk idd een snelkoppeling staan die de computer en eventuele programma's netjes afsluit.

Dus maak een snelkoppeling en zet achter doel: %windir%\system32\shutdown.exe -t 0 -s
Zet achter beginnen in : C:\WINDOWS\system32

En verplaats de nieuwe snelkoppeling vervolgens naar de snelstarten balk(eigenlijk snelsluiten balk als je deze snelkoppeling gebruikt):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan