toestemming om verder te gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacci

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
toestemming
Ik heb ook een probleempje, ik krijg ook steeds het scherm of ik toestemming geef om verder te gaan maar nu is mijn probleem dat ik niet op OK kan drukken. Ik heb vast iets aan of uit geklikt maar ik krijg het niet meer goed. Als ik naar mijn gebruikersaccount ga dan krijg ik daar ook weer steeds de meding of ik toestemming geef maar doordat ik niet op OK kan drukken kom ik daar nooit meer terecht. Weet iemand wat ik kan doen??

start opnieuw op en tijdens het opstarten blijf je constant op f8 tikken (dus ook al voordat je het windows logo te zien krijgt), je zou hierdoor de mogelijkheid moeten krijgen om windows in veilige modus op te starten. doe dit en als de pc is opgestart ga je naar Configuratiescherm\Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht\Gebruikersaccounts en klik je op Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen. dit balkje sleep je helemaal naar benden (zodat hij uit staat), ok drukken en herstarten.

Thanks!

Ik heb het net geprobeerd maar het is mij niet gelukt omdat hij ook in de veilige modus komt met et scherpje ' geeft u toestemming om door te gaan' maar ik zal het straks nog eens proberen om te kijken of ik het wel goed heb gedaan.
In ieder geval mijn dank

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
probeer het volgende:
open de command prompt met rechtsklik "als administrator uitvoeren"
typ of kopieer en plak de volgende regel
net user administrator /active:yes
kijk of dat werkt, als het goed is wordt je administrator-account (na herstart) geactiveerd.
Handige link met uitgebreide uitleg lees vooral het gedeelte "Take Ownership" door.
Het kan ook zomaar zijn dat een virus o.i.d. je rechten geblokkeerd heeft.
In dat geval zou je hier beneden op de links in m'n handtekening kunnen klikken en het met die programma's (vooral Mbam) trachten op te lossen.
Als dat niet lukt dan horen we het wel weer.

Laatst bewerkt:
Hoi

Het is niet gelukt.
Ik heb ' net user administrator /active:yes ' ingetypt en kreeg hem wel maar zodra ik erop klikte kreeg ik een halve seconde een klein schermpje in beeld en dan floept het weer weg. Ik kan dus nog steeds niet op OK drukken ook niet bij bv een virusupdate of als ik ook maar iets wil bekijken in mijn gebruikers account.:(
In ieder geval bedankt.

Jammer dat het niet gelukt is,heb je het onderstaande wel gedaan?
In dat geval zou je hier beneden op de links in m'n handtekening kunnen klikken en het met die programma's (vooral Mbam) trachten op te lossen.
Als dat niet lukt dan horen we het wel weer.

Mbam installeren lukt ook al niet omdat hij daar ook om toestemming vraagt.
Ik heb vorige keer iets uitgeschakeld of zo maar kan daar nu niet meer komen omdat ik geen toestemming meer kan geven, irritant hoor. Ik denk dat ik in lusrmgr.msc iets heb gedaan, ik had toen problemen met mijn paswoord van mijn mail. Misschien moet ik het eerste nog eens proberen in de veilige modus.

Thanks

In Instellingen voor Gebruikeraccountbeheer kun je het niveau regelen in welke mate jou toestemming gevraagd wordt.
Ga naar Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht -> Systeem en beveiliging (aan de linkerkant) -> bij Onerhoudscentrum -> Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen

w7_uac.jpg

Hoi Dorado
Als ik daarheen ga kan ik nergens iets instellen omdat ik niet op OK kan drukken, dus ik kan nergens instellingen veranderen. Daar ligt wel de oplossing denk ik idd maar kan er dus gewoon niet komen:(

Lukt helaas ook niet, ook daar vraagt hij om toestemming!
Dat in en exporteren begrijp ik alleen niet
Dank je wel iig

ga eens naar start en vul in de zoekbalk in:
C:\Windows\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v EnableLUA /t REG_DWORD /d 0 /f

druk enter en herstart

Dan krijg ik een zwart veldje met daarin bovenin ' fout, toegang geweigerd '
Denk dat het haast niet te verhelpen is of het is iets heel simpels.
Ben wel blij met jullie hulp iig

Dan krijg ik een zwart veldje met daarin bovenin ' fout, toegang geweigerd '
Denk dat het haast niet te verhelpen is of het is iets heel simpels.
Ben wel blij met jullie hulp iig

en je weet zeker dat je adminrechten op de pc hebt?

Er was nooit wat aan de hand met mijn pc maar het komt door iets wat ik zelf heb gedaan, iets bij wat ik hier eerder heb neergezet. Maar het lijkt er nu idd op dat ik helemaal geen rechten meer heb en het blijkbaar moeilijk is om weer te activeren

Het lijkt er idd op dat je als administrator je rechten zelf hebt afgenomen en na een herstart was het een feit. Zoiets zal het wel zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan