toestemming probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

CMontes

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
hey hallo,

Ik heb een probleem met de toestemming op mijn computer, ik schets even de situatie:
Ik heb thuis een draadloze verbinding, PC via kabel en Laptop via wireless..
Ik heb een netwerk aangemaakt via:

"Set up a home or small office network"

toen op "Other" gedrukt,

vervolgens op "This computer connects directly to the internet",

Toen de werkgroep naam (bij wijze van spreke) "pietje" genoemd..

Toen heb ik bij de laptop via "Deze Computer" aangemeld bij deze workgroup..
Allebei de computers opnieuw opgestart.. Maar nou kan ik er niet inkomen, omdat hij niet toegankelijk is..

Wie weet wat ik hier tegen moet doen??

Alvast bedankt,
Cristian

vervolgens op "This computer connects directly to the internet"
En daar ga je fout.
Dat betekend dat de pc direct aan de modem zit. Dus zonder router.
Maar je hebt ook draadloos zeg je, dus via een router.

Heb je iets aan de bijlagen?

Zie screenshot voor de juiste configuratie.

Laatst bewerkt:
Dus wat jij zegt is eigenlijk dat ik in het plaatje cmontes.png dat dat mijn netwerk is??

Het is een voorbeeld van hoe jou netwerk er uit kan zien.
Zoals wij uit jouw verhaal begrijpen maak jij connectie via een router, dit omdat je aangeeft dat je een draadloze mogelijkheid hebt. Dit zal tot stand gebracht dienen te worden middels een router.

Als je verbinding maakt via een router, dan hoef je niet apart een netwerk in te stellen. Als je van de netwerkkaart de drivers installeert dan wordt er automatisch een "LAN-verbinding" aangemaakt. Middels deze LAN-verbinding zou je verbinding moeten kunnen maken met het internet via je router zonder verder iets in te stellen.

Wat je eerst dus na mag gaan kijken is of er onder "Netwerverbindingen" wel een LAN-verbinding aanwezig is. Is dit niet zo, dan is over het algemeen je netwerkkaart niet op de juiste manier geïnstalleerd en zal dat eerst gedaan dienen te worden.

Als die wel geïnstalleerd is, dan kan je daar kijken of de IP-configuratie goed staat.
Dat kan je doen door te kijken:

- Rechtermuisknop op de LAN-verbinding en kiezen voor Eigenschappen
- Dan zie je bij de geïnstalleerde onderdelen: Internet protocol TCP/IP staan
- Die selecteer je en dan kies je weer voor eigenschappen.
- Daar dient het verkrijgen van een IP-adres en het verkrijgen van de DNS-servers op automatisch te staan.

Als dat is gebeurt dan zal de PC om een IP-adres gaan vragen binnen het netwerk. Als op je router de DHCP (het uitgeven van IP-adressen door de router) aan staat, dan zal de PC dus van de router een IP-adres krijgen. Vervolgens als je PC dan een IP-adres heeft verkrijgen zal je op het internet kunnen komen omdat er dan verbinding is met je router en je router heeft verbinding met het internet.

Ik weet eindelijk wat het probleem is:

Ik had eigenlijk alles wel goed gedaan, maar het lag aan de firewall van de laptop.. Die had ook nog ZoneAlarm als firewall, nooit aan gedacht, en wat aanpassingen en ik mag het netwerk weer op..

Ik zet wel ff een vinkje dat hij is opgelost;)

Bedankt voor alle hulp,

Groetjes, Cris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan