• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toets indrukken met VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter pjea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pjea

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Goede avond,

Wie kan mij vertellen wat de vba code is voor het indrukken van een toets op het toetsenbord? (Ik kon het niet vinden op het forum.)
Ik wil met een knop op een formulier een letter of cijfer in een tekstvak zetten. Als of het een onscreen toetsenbord zou zijn.

Dank je wel alvast voor jullie meedenken.

Wie kan mij vertellen wat de vba code is voor het indrukken van een toets op het toetsenbord?

Heu???? Als je een knop hebt op je formulier kan je daarmee toch direct de juiste waarde in dat tekstveld zetten??? Wat je nu voorstelt, is absoluut onlogisch! :eek:

Bekijk dit 'losse pols' voorbeeldje ff voor de letter A, dan begrijp je misschien wat ik bedoel...
Code:
sub Commandbutton1_Click()
Textbox1.value = Textbox1.value & "A"
End sub

Groet, Leo

dank je wel!!

Dank je wel Leo.

Dat werkt prima voor mijn formulier. Ik dacht weer eens veel te moeilijk :confused: Het is idd wel onlogisch. Maar ik zal nog even vertellen waarvoor je me geholpen hebt.
Het wordt een formulier dat in een winkel wordt gebruikt door klanten die een paar getallen moeten invullen voor een prijs berekening. En ik geef die klanten alleen een muis ter beschikking, Dus geen toetsenbord ;)
Maar nogmaals bedankt. Het werkt!

case closed.

Pjeja,

Heb je al eens aan een onscreen toetsenbord gedacht?

On screen toestenbord
Het leuke van Windows is dat er diverse toepassingen zijn waar veel mensen niet van weten.
Zie hier, een toetsenbord, te bedienen met de muis.

Het volgende dient hiervoor uitgevoert te worden:

■Klik op Start
■Klik op Uitvoeren
■Typ in: OSK
■Druk hierna op OK

Er verschijnt nu een toetsenbord op je scherm waar je dus vanalles mee kan.
Ook handig om dit te gebruiken bij een minder werkend toestenbord.

groet, Romé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan