toetsboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Recardo

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2020
Hallo allemaal ,
ik heb een vreemd probleem. mij laptop is MSI model MSI-1682 met windows 10.
Mijn toet board geef verkeerde tekens , ipv letteers geeft cijfers of andersom .
ook ipv cijfers geeft tekens ,ik heb een van foto gemaakt ( link )
Ik heb zo gedaan om op te lossen :
Ctrl + shift ( recht )
ctrl + shift ( links )
Numlock aan/uit
Fin knop + Numlock.
Ik heb zelf de laptop geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd.
maar helaas zonder resultaat .
Hopelijk vind ik hier een oplossing.

https://photos.app.goo.gl/w9JxTanMYH4MRWBXA

Laatst bewerkt:
Er is geen screen shot te zien hier.

Fijn dat u op het Helpmij.nl forum bent.
Als Windows al opnieuw geïnstalleerd werd hiervoor en op een bovendien geformatteerde schijf, dan heeft de laptop een losse kabel of kapot toetsenbord. Het toetsenbord is trouwens niet afhankelijk van Windows en zal in de BIOS of met een ander boot-baar medium opgestart ook moeten werken. Een kapotte controller komt ook wel eens voor en deze zit op het moederbord. Hier kan u die onderdelen op het moederbord zien: https://www.youtube.com/watch?v=mVsLr98X8x0 Terecht wordt er op gewezen dat je die gebreken in de componenten van dat circuit vaak op het oog al wel kan herkennen.

Hallo

Controleer eens of wel werkt met een u.s.b. keyboard ingeplugd .

Losgekomen keyboard connector (vergrendelingsslotje)

Slecht ingeplugde keyboardflex , of een defekt keyboard door vochtinsijpeling.

typenr van deze laptop ken ik niet , en komt mij zelfs vreemd over ...

Peter

dag, allemaal bedankt voor jullie reactie , ik heb inderdaad een usb keyboard geprobeerd en dat werkt perfect

Hallo

Dus geen o.s. fout.

Andere vermelde zaken controleren , of laten controleren.

Peter

hartelijk dank voor de info .ik ben aan het kijken hoe ik de keyboard los kan maken .

Dat is geen lachertje ... ken het type niet, maar zit bij elke laptop met vijzen van onderuit vastgevezen en bij vele moet je de halve laptop van onderuit demonteren alvorens je die te zien krijgt.
En wees erop beducht : als je de vijsjes losdraait valt het ganse toetsenbord er uit ... maar dat zit vast met zo'n platte kabel (en zelfs nog eentje apart voor zo'n knopje in het midden bij oudere modellen). Je moet dus opletten dat het niet valt, want dat scheurt dat gewoon los : deksel dicht dus en pas openen na terug omdraaien...

En terug vastvijzen nadien kan ook een oneindig fijn prutswerkje zijn. Succes !

Hoi, DigiCafee , weet je misschien waar ik dat visje kunnen vinden , heb een foto van gemaakt.
Alvast bedankt

IMG_20201027_195140.jpg

Hallo, Alfred 2 , bedankt . ik heb idd de video gezien maar omdat het in het Russische is heb niet alles gekeken.
zoals op de foto's staat heb de schroefjes losgemaakt maar de keyboard lijkt op het geplakt is of zo iets .
om moet ik ook scherm losmaken?
IMG_20201027_212908.jpg
IMG_20201027_212903.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan