Toetsen bord en muis schakelen uit bij aansluiten accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

karinsmit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Hi ik heb een acer espire 3000 en daar is niks mis mee als ik de accu los maak van mijn computer maar als ie er in zit doet mijn muis en toetsenbord niks meer weet iemand daar raad op?
Alvast bedankt!

Ik neem aan dat je het niet over een externe toetsenbord hebt ?

Als je bij apparaatbeheer de eigenschappen van muis/toetsenbord bekijkt heb je een tabblad energiebeheer.
Probeer hier eens iets uit te zetten.
Ook zou het kunnen staan bij de eigenschappen van je USB poort, daar heb jke ook energiebeheer bij zitten.

Groeten Marcel

Logischer is dat acer de Windows' of zijn eigen energiebeheerprogramma gebruikt om zaken (zoals muis/toetsenbord etc.) in het energiebeheerschema uit te schakelen 'indien op accu'. [Ik kan me bijv. een discussiedraad herinneren waar de bedrade netwerkkaart werd uitgeschakeld 'indien op accu'.]
Kijk daar dus eens naar.

PS: Of het uitschakelen van "Computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen." van hoogteiling óók helpt weet ik niet. Ben daar wel benieuwd naar, dus probeer dat eerst en meld even terug. Werkt dat niet, dan dus het energiebeheerschema onder de loupe nemen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat helpt niet
Ik heb hem nu constant op netstroom staan en moet de accu een stukje losmaken anders kan ik niet typen

Ik neem aan dat je nu maar op de helft van de instructies gereageerd hebt, dus in Apparaatbeheer de optie Energiebeheer uitgeschakeld voor beide apparaten? Én bij de USB poorten?

Als dat klopt, dan eens aan de slag met het energieschema:
a. Begin met de opties te bekijken in Acer ePower Management [eigen hulpprogramma van Acer.]
b. Indien in ePower Management niets gevonden: Kijk in Windows energiebeheer:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> powercfg.cpl
Let op: Het gaat hier om Geavanceerde opties, dus klik daar op. [Het gaat dus niet om "systeem in standby na x minuten", "scherm uit na x minuten" etc. die meteen worden getoond als opties.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan