toetsen bord

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin sk8erboy

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
dit is een beetje raar uit te leggen dus hoop dat jullie het begrijpen....

bij een normaal toesten bord kloppen de knoppen punt (noem ik even normale toetsen), komma, @, # enz. met wat je krijgt op je beeld (dus als je op de knop met @, dan komt er een @), als je ctrl + shift indrukt, veranderen die toetsen (noem ik even speciale toetsen).

nu heb ik zo'n appart toetsen bord (zonder software), en hoe kan ik die "speciale" toetsen standaart instellen?, zodat ik niet in elk programma ctrl + shift hoef te drukken om de knoppen op het toetsen bord kloppend te maken

Ik denk dat je landinstellingen verkeerd staan.
Ga naar start->configuratiescherm->Datum, tijd, taal en landinstellingen->landinstellingen->talen->details.
Stel daar bij standaardinvoertaal het volgende in: Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal).
Dan even toepassen en dan OK.

Nu zou het waarschijnlijk weer goed moeten werken.

Succes:)

volges mij is dat wat anders, want een @ zit normaal boven de 2, en op me nieuwe toetse bord naast de 1 en boven tab.

maar ik ga het even proberen...

------------------------------

nou, heb het even bekeken, en bij mij zit het anders, weet niet wat voor windows jij hebt, bij mij zit het bij datum en tijd > tijdzone, en die staat op (GMT +01:00)amsterdam, berlijn, bern, rome, stockholm, wenen

--------------------------------
heb net een andere vraag gelezen, en daar stond dat het bij landinstellingen staat, daar heb ik gekeken, dan bij talen- details, en standaart invoertaal staat op het zelfde als jij zegt

Laatst bewerkt:
dat had ik in me 1e bericht al gezet, dat ik dat de heletijd moet doen, ik wil het standaart instellen zodat ik niet de heletijd op die knop moet drukken, en niet aan het begin als ik me pc opgestart heb, maar ook elke keer opnieuw in me internet browser, of word, of in een spelletje....dus je blijft op die knop drukken

Check dit dan even

Rechter muisknop op je balk (onder in)
Zie bijlage:

Bijlagen

• taalbalk.gif
    taalbalk.gif
    12,3 KB · Weergaven: 61
Geplaatst door kevin sk8erboy
volges mij is dat wat anders, want een @ zit normaal boven de 2, en op me nieuwe toetse bord naast de 1 en boven tab.

maar ik ga het even proberen...

Je hebt een Nederlands toetsenbord. Om dat te activeren kies je
Taal b.v. Engels UK
Toetsenbord Nederlands

Je kunt namelijk niet twee maal een Nederlandse taal definiëren. Zover Is Bill nog niet!

snap wat je bedoel, maar niet hoe je het goed krijgt,
onder geinstaleerde service staan spraak herkenning en toetsen bord, onder toetsenbord staan nederlands, en verenigde staten internationaal (dik gedrukt, bij bijlagen te zien)

wat moet ik hier doen??

Ga naar start/ instellingen/ configuratiescherm/ landinstellingen / Talen-details

Hier zie je nu de huidige taal en toetsenbord combinatie staan.
Kies toevoegen
Kies Engels UK als taal
Kies Nederlands als toetsenbord
Maak deze combinatie als standaard

Na het afsluiten staat op je taakbalk met ikoon waardoor je tussen de twee toetsenborden kunt schakelen. Als de nieuwe (standaard) combinatie je bevalt kun je de andere combinatie (Nederlands-Verenigde Staten) verwijderen.

het duurde even voor ik het snapte, maar ik begrijp t....

bedankt, en mogt het tog niet werken kom ik er op trug:thumb:

ik heb nog steeds het zelfde probleem, hij blijft niet staan op de nederlandse stand, moet ik dan de andere weg gooien?

ik heb nog even lopen rond neuzen en denk dat ik het voormekaar heb, bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan