toetsen hebben andere functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Standaard

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Hoi,

Ik heb mijn dochtertje van 7 maanden lekker op het toetsenbord van m´n laptop laten meppen en nu hebben diverse knoppen een andere functie gekregen.

De landinstellingen zijn goed en Crtl + Shift werkt ook niet.

Als ik de L in druk, verdwijnen de taak en adresbalk.
Als ik ´end´ indruk, gaat de cursor naar het einde en verschijnt er een 9
Bij Crtl i, (schuin lettertype), verschijnt er
En zo nog veel meer rare fratsen

Kan iemand me hiermee helpen?

Als de land- en taalinstellingen goed staan (weet je het heel zeker?) dan denk ik dat je er wellicht handig aan doet om het systeem te herstellen (systeemherstel) naar gisteren of eergisteren.

Hoi,

Ik heb mijn dochtertje van 7 maanden lekker op het toetsenbord van m´n laptop laten meppen en nu hebben diverse knoppen een andere functie gekregen.

De landinstellingen zijn goed en Crtl + Shift werkt ook niet.

Als ik de L in druk, verdwijnen de taak en adresbalk.
Als ik ´end´ indruk, gaat de cursor naar het einde en verschijnt er een 9
Bij Crtl i, (schuin lettertype), verschijnt er
En zo nog veel meer rare fratsen

Kan iemand me hiermee helpen?

Het kan ook mogelijk zijn dat op je toetsenbord het windowslogo automatisch is ingehouden.

ga in cofiguratiescherm, zorg dat in het linker-menu 'catergorieweergave' staat geselecteerd. klik nu op toegankelijksheidsopties. selecteer schermtoetsenbord.
nu verschijnt er een toetsenbord. klik vervolgens 2 keer op het windowslogo. Dit zou een oplossing kunnen zijn.

BJ

Pasja, hoe kan ik de instellingen terugzetten?

BJ: ik kan geen schermtoetsenbord in het overzicht zien. Ik heb XP, misschien dat het daaraan ligt.

Nee, Numlock staat uit.

De landinstellingen staan op Nederlands en Nederland (heb ook een Nederlands toetsenbord met "-teken boven de 2...

Ik heb systeemherstel gevonden en deze naar een week geleden hersteld, maar het werkt niet. Nog steeds dezelfde problemen...:confused:

Nee, Numlock staat uit.

De landinstellingen staan op Nederlands en Nederland (heb ook een Nederlands toetsenbord met "-teken boven de 2...

De instellingen staan mi. niet goed. Onderin moet de taal op NL staan en de toetsenbordindeling op Verenigde Staten (Int)

Laatst bewerkt:
Klopt, over het algemeen moet dat ook. Alleen heb ik een Nederlands toetsenbord... boven 2 staat " in plaats van @...

Het klinkt toch alsof je toetsenbord kapot is, wellicht blijft er ergens iets hangen.

Heb je er al een extern toetsenbord aangehangen?

Ron

Klopt, over het algemeen moet dat ook. Alleen heb ik een Nederlands toetsenbord... boven 2 staat " in plaats van @...

Het is toch een verstandig besluit geweest om 6 dagen geleden een nieuwe bril te bestellen. De @ die je plaatste kan ik prima zien. De " uit een eerder bericht zag ik over het hoofd.

Ik kan helaas niet proberen of een ander toetsenbord het wel doet. Er zit geen paarse tulp aansluiting op de laptop en ik heb geen toetsenbord met USB.

In Word blijft de cursor op z´n plek als ik niets in tik, dus het is niet één van de letters. ook is het niet de Shift, anders zou ik hoofdletters te zien krijgen (ik ontdek nu dat Shift "o" ook weer een andere functie heeft). Ctrl ook getest en reageert het toetsenbord ook op. Fn ook. Ik vind geen knop waar ie niet op reageert.

Het is toch een verstandig besluit geweest om 6 dagen geleden een nieuwe bril te bestellen. De @ die je plaatste kan ik prima zien. De " uit een eerder bericht zag ik over het hoofd.

:D Ken het probleem :shocked:

Standaard...

Ik heb nog 2 dingen die je kunt proberen:

1.
Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's, Bureau-accessoires en Toegankelijkheid aan en klik op Schermtoetsenbord om het schermtoetsenbord te openen.
Klik verovolgens de windowsknop aan en uit.

2.
Ga naar Configuratiescherm, vervolgens klik je op landinstellingen, ga naar het tabblad 'Talen', klik nu op de knop 'Details...'
Zorg dat er in het witte scherm hetvolgende staat:

NL Nederlands (Nederland)
Toetsenbord
* Verenigde Staten (Internationaal)

Dit zijn de juiste instellingen.

M.v.g.

BJ

(2) Zucht...............
lees het hele draadje eens door en vraag je dan af waarom ik "Zucht" schreef.

Ho ho, ik wil niet dat mijn hulp ruzie met elkaar krijgt :( Make computer, not war :thumb: Bedankt alvast voor alle hulp die ik krijg!

Ik heb toch voor de zekerheid de taalinstelling op verenigde staten gezet, maar zoals verwacht, helpt dat niet. Ook het windows vlaggetje aan en uit zetten hielp niet.

Kan ik op één of andere manier het toetsenbord van m'n laptop opnieuw installeren?

Ho ho, ik wil niet dat mijn hulp ruzie met elkaar krijgt :( Make computer, not war :thumb: Bedankt alvast voor alle hulp die ik krijg!

Ik heb toch voor de zekerheid de taalinstelling op verenigde staten gezet, maar zoals verwacht, helpt dat niet. Ook het windows vlaggetje aan en uit zetten hielp niet.

Kan ik op één of andere manier het toetsenbord van m'n laptop opnieuw installeren?

Als er een keyboard driver bestaad:S zou je die kunnen proberen opnieuw instaleren

Check hiervoor:

rechtermuisknop 'Deze computer' --> eigenschappen --> tabblad Hardware --> Apparaatbeheer.

m.v.g.

BJ

Is het mogelijk dat het dochtertje vocht in jou toetsen bord heeft gedrukt?

zit er nog garantie op je laptop?
Want dit lijkt op een hardware issue.

Download voor de gein eens een ubuntu lifecd en start daar mee op, als je toetsenbord dan nog raar doet kun je gaanzoeken naar een nieuw toetsenbord, anders naar een instelling :)

Hoewel mijn kleine's bijnaam Niagaraatje is, waren op dit moment haar handjes droog en hing ze niet met haar watervallete boven het toetsenbord. Ik denk dus niet dat het daaraan ligt.

Ik heb het stuurprogramma gedeinstaleerd en vervolgens weer geïnstalleerd, maar ook dit maakt niets uit.

Uhhhm, "even" ubuntu erop zetten? Lijkt me alleen eenvoudig als het in één keer goed werkt...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan