Toetsen krijgen andere betekenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Het gebeurt me nogal eens dat ik een mail zit te typen, en dat opeens de toetsen voor speciale tekens (vraagteken, koppelteken etc.) andere functies krijgen. "?" wordt "=", "(" wordt ")", etc. Ik moet dan Outlook E. heropstarten en het is weer goed. Weet iemand of hier iets aan te doen is?

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

Hoi,

Ja, je hebt meerdere toetsenbordinstellingen waaruit gekozen kan worden.
Dat heeft geen enkele zin.

De standaardinstelling is:
Taal: Nederlands (Nederland) - toetsenbordindeling: Verenigde Staten (Internationaal)

HOE:

Ga naar het configuratiescherm.
Klik op 'Landinstelingen'
Tabblad 'Talen' en hier klikken op de knop 'Details'

Hier hoort bovenin dus te staan:

Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (Internationaal)

Als dit niet zo is, kies je daar alsnog voor door op het keuzepijltje te klikken áchter deze aanduiding.
Vervolgens klik je in het onderste deel van het venster op de niet-vette opties en kiest 'Verwijderen' zodat je alleen nog de instellingen overhoudt die in de bijlage zijn aangegeven.

Bijlagen

• scrndump.JPG
    scrndump.JPG
    42,8 KB · Weergaven: 30
En hoe het komt dat je ineens overschakeld?
Zodra je (per ongeluk) tegelijk op de linker Ctrl en Shift drukt.
Dan schakel je naar de "verkeerde" taal instelling.

Bedankt Teun en Paul.
Ik heb de andere taalinstellingen verwijderd.
De wijziging kwam altijd spontaan, zomaar ... niet van Ctrl+Shift ... maar hopelijk doet het zich nu niet meer voor.

Spontaan komen die echt niet.
Maar als je de shift drukt, en per ongeluk de Ctrl even aabntipt, wordt er al overgeschakeld.
Hoeft niet bewust te gaan.

Het gebeurt me nogal eens dat ik een mail zit te typen, en dat opeens de toetsen voor speciale tekens (vraagteken, koppelteken etc.) andere functies krijgen. "?" wordt "=", "(" wordt ")", etc. Ik moet dan Outlook E. heropstarten en het is weer goed. Weet iemand of hier iets aan te doen is?

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

Hoi,

Het kan inderdaad 'spontaan' gebeuren als je reageert op ontvangen mail die in een Engelstalige versie van het mailprogramma van de afzender is opgesteld; in Word-documenten die aanvankelijk door een ander in een Engelstalige versie, óf in het Engels zijn opgesteld en ongetwijfeld ook in andere bestanden en/of programma's die oorspronkelijk door een ander zijn opgesteld.
De oplossing die 'werkt' kan je ook op een andere manier oplossen, alleen is dat dan 'incidenteel':

- Selecteer de hele tekst van het document of de mail
- Kiest menu Extra > Taal... > Taal instelling en kies hier voor Nederlands.

En die van het verwijderen van andere toetsenbord-indelingen is permanent, en kan geen kwaad. Mocht je veel met Engelse teksten werken, dan kan je onder Landinstellingen als taal Engels toevoegen, en als toetsenbordindeling weer Verenigde staten (internationaal). Want de indeling van je toetsenbord veranderd immers niet ... :p.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan