Toetsen plakken van onderkant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krekkie

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2011
Hallo, ik heb sinds 2 weken een nieuwe laptop aangeschaft en het bevalt me allemaal prima, alleen verslikte ik mij gisteravond in mijn drinken, ik dronk sinaassappelsap en toen spuwde ik maar een aantal druppeltjes uit en die kwamen op mijn toetsenbord waarna ik gelijk met een zakdoek bij ging die ik in mijn broekzak had zitten en gauw schoon had gemaakt waarna ik niks gemerkt had. Nu een dag later werken de toetsen nog prima maar wanneer ik een toets indruk gaat het een beetje lastig alsof het plakt van de onderkant en daardoor druk ik het lastiger in. Nu is mijn vraag, is het erg dat die 2 toetsen lastig in te drukken zijn maar wel goed functioneren? Kan dat gevolgen hebben voor later? Niet dat ik er later klachten van krijg en dan wel over mijn hele toetsenbord (had ik al eens eerder) en open maken durf ik hem ook niet want na mijn vorige laptop waar ook het toetsenbord kapot van was pas ik erg op met mijn laptop en zou ik graag willen weten of het kwalijk is dat die 2 toetsen lastig in te drukken zijn of dat ik ze los moet maken en dan even in een sopje moet leggen en droogmaken en vervolgens er weer op klikken? Wat kan ik nu het beste doen? Er is haast niks overheen gekomen en maar over 2 letters. Bedankt alvast!

Kwaad kan het niet,het is alleen lastig.
Het is maar een advies,maar ik zou als ik jou was niet meer drinken of eten bij een laptop.
Voor dat je het weet ligt er een lading vloeistof in je machine.
En dan is hij total loss

Dat weet ik en dat heb ik me zelf ook al voorgenomen bij de vorige laptop die maar 2 jaar meeging en die ik uiteindelijk wegdeed omdat mijn toetsenbord naar de knoppe was, wil ik dit nu niet weer hebben maar zou het een optie zijn om de 2 toetsen eraf te halen en die even schoonmaken (de drukknoppen)? Of blijft het probleem zich dan alsnog voordoen? Niet dat het vloeistof later alsnog te werk komt omdat die toetsen zo plakkerig zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien ik regelmatig laptops repareer,weet ik dat de toetsen eraf halen heel makkelijk is,maar het erop zetten is een crime.
Er zit een heel ingenieus veersysteem onder zo'n knop,en zeer lastig weer terug te zetten
Dus.....................

Krekkie;4336903...zou het een optie zijn om de 2 toetsen eraf te halen en die even schoonmaken...[/QUOTE zei:
Niet elk laptop toetsenbord leent zich daarvoor. Maar als je de toetsenkapjes los kan trekken - de keycaps verwijderen, op veel losse keyboards makkelijk te doen - dan kun je ze zeker schoonspoelen en goed drogen. Ook de onderkant waar je anders niet bij kan kun je dan misschien reinigen.
Misschien ook moet je voor zo'n actie je laptop wel uit elkaar halen, want bij sommigen kun je het toetsenbord ook vervangen, dus je kunt er meestal wel bij.

Weet echter waar je aan begint, die actie is geheel voor eigen risico!

Solaris,bij alle laptops kun je het toetsenbord vervangen.

Bedankt voor jullie snelle reacties, dat is wel net zo fijn. Ik laat de toetsen erop, maar ik wil wel zeker weten dat ik geen gevaar loop. Loop ik nu gevaar of kan ik die toetsen beter niet meer gebruiken of wat zijn jullie adviezen? Ik wil natuurlijk niet dat ik na een week van die die 2 druppeltjes (want het was echt niks) mijn hele toetsenbord niet meer functioneert, het plakken van de toetsen vind ik niet erg maar ik wil niet hebben dat ik er later alsnog problemen mee krijg.

Solaris,bij alle laptops kun je het toetsenbord vervangen.

Zeker weten? :)

Ik heb ze nl ook gezien waar het keybord op het mobo gesoldeerd zat - dat was 1 geheel en dan wordt het wel een dure grap!
Maar je hebt gelijk alle kb's zijn te vervangen...

...Ik laat de toetsen erop, maar ik wil wel zeker weten dat ik geen gevaar loop... Ik wil natuurlijk niet dat ik na een week van die die 2 druppeltjes (want het was echt niks) mijn hele toetsenbord niet meer functioneert,... ik wil niet hebben dat ik er later alsnog problemen mee krijg.

Dat weet je nooit helemaal zeker. Maar van 2 druppies zou ik niet echt grote problemen verwachten.

Mm oke, nja bedankt voor jullie antwoorden!

Je hebt toch gewoon keyboard schoonmaak spul. Is te koop bij de blokker volgens mij.

Ik heb de toetsenkapjes even losgemaakt en nu zie ik dat het ene druk knopje hoger zit dan het andere, waar geen drinken over heen is gekomen. Die uitstaande als het ware is de plakkerige en vieze toets die er voor zorgt dat die ene toets lastig ingedrukt word, kan ik die vervolgens gweoon uit elkaar halen en dan weer in elkaar klikken want het is zo iets waar je met je vinger onder kan en dan naar boven gaat zijn 2 van die dingen die inelkaar gedrukt zijn, een drukknopje maar kan ik die gewoon losmaken en dan in een sopje doen en vervolgens ook weer terug zetten? weet niet of dat wel kan bij mijn laptop heb overigens Asus k53s-sx218v

Laatst bewerkt:
Als ik jou was dan zou ik met een licht vochtig doekje de buitenkant van die schakelaar voorzichig proberen te "ontkleven" en meer niet.
Omdat de bouwwijze voor een laptop (en ook veel goedkopere gewone keyboards) zo plat mogelijk moet zijn, zijn de schakelaars meestal nogal delicaat. Ik heb zo iets ooit eens uit elkaar gehaald en daarna begon mijn ellende... :) Dat doe ik nooit meer!
Zolang het werkt zou ik het verder laten zitten, en pas als je zeker weten niet onder een nieuw toetsenbord inbouwen uitkomt zou je een poging kunnen wagen de contactvellen, contactvlakjes en veerkussentjes waar die dingen meestal uit bestaan intern te reinigen... Lees het artikel op HowStuffWorks maar, en trek je conclusies.
Al je actie op eigen risico! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan