toetsen rammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vision87

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een gloednieuwe laptop afgeleverd gekregen (een Fujitsu Siemens Amilo met Vista). Mooi dingetje, maar het toetsenbord werkt (op internet) niet echt fijn. Als ik een bijvoorbeeld op Hyves of op MSN (of hier) een bericht typ, slaat hij vrij regelmatig tekens over. Dat is vet irritant en lijdt op een gegeven moment tot rammen, maar dat is natuurlijk niet de oplossing :d. Het lijkt wel of hij de snelheid (die best meevalt) waarmee ik typ niet aankan ofzo. Dit probleem doet zich echter alleen voor op internet en niet op een tekstverwerker. Zou het kunnen liggen aan de internetverbinding?

Groet Mark

Dat klinkt serieus raar, alleen op het internet.

Gewoon om te testen: hang er eens een extern keyboard aan en probeer dan nog eens. Wat krijg je dan?

Ja dan zou ik er van thuis ff een moeten halen ofzo. Zit nl op kamers en 'thuis' is hier 2 uur vandaan, maar ik zal es ff kijken of iemand in de buurt wat heeft. Maar geen idee waar het aan kan liggen? Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat het aan de laptop zelf kan liggen, omdat hij dus gloednieuw is :confused:

Indien je het niet hebt bij textverwerking, ligt het dus niet aan de laptop.

Zijn de pagina's op internet ook traag van opbouw?
En draait er niets op de achtergrond mee wat de boel vertraagt, update, p2p progjes o.i.d.?

Te zien in o.a. taakbeheer of met dit tooltje.

Eventueel zou je met dit progje de verbinding kunnen optimaliseren.

Hoi,

Nee, dat externe toetsenbord heeft geen zin.
Als het echt aan het toetsenbord zou liggen, werkte het ook in andere programma's niet goed.

Ik heb incidenteel hetzelfde probleem met on-line intikken van tekst (msn, relatieplanet, etc.). Het ligt inderdaad aan de verbinding.
Dat kan aan jou 'kant' zijn (upstream snelheid) maar dan zou je er vrijwel altijd last van moeten hebben.
Het komt ook voor als je ondertussen met P2P downloads bezig bent (Limewire etc.) want dan is er tegelijk ook een Upload.
Het kan ook liggen aan de andere 'kant'; overbelasting het de server(s) van de provider, of overbelasting van het webverkeer.

Wanneer je het weer hebt, start dan je notebook eens geheel opnieuw op en kijk of het bij dezelfde 'dienst' (MSN bijvoorbeeld) nu beter is.
Soms speelt de sterkte van het draadloze signaal een rol als je draadloos werkt.

De verbinding hier is niet echt heel snel te noemen nee. Dus daar zal het dan wel aan liggen. Verder draait er niet veel mee. Doorgaans MediaPlayer, een paar websites en msn dan. Ik ga het een en ander proberen. Mocht het probleem nou ook buiten internet voorkomen, meld ik dat wel weer. In ieder geval bedankt voor de tips! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan