Toetsen werken niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

backlee

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Al verschillende toetsenborden geprobeerd, maar het streepje op de E, zowel naar links (onder het Tilde teken) als naar rechts (onder de dubbele punt), werken niet meer. Als ik die tekens en ook het Tilde teken of de dubbele punt of aanhalingstekens wil krijgen, dan moet ik twee keer achter elkaar dat karakter intikken (dode tekens of hoe noemen ze dat?), maar geinformeerd en cafe krijg ik niet meer op het scherm... Het toetsenbord is ingesteld op Landinstelling Nederlands (Nederland) en bij Standaardinvoertaal op Nederlands - Verenigde Staten (internationaal). Mijn @ teken staat boven de 2, overigens..... Heeft iemand tips?

... dan moet ik twee keer achter elkaar dat karakter intikken ...

Welk karakter bedoel je dan? Normaal gesproken gebeurd er inderdaad eerst niets als je op de toets van een accent tekens typt, zo hoort dat ook. Windows wacht op wat je daarna gaat doen

Druk je vervolgens op de spatie balk krijg je het accent teken te zien.
Druk je op een klinker krijgt deze klinker het accent teken é of ö of ã, druk je op een medeklinker zie je het accent gevolgd door de medeklinker, 's.

Ze werken dus altijd in combinatie met de (2e) toets die je er na intypt.

Laatst bewerkt:
Dat is net wat ik bedoel. Na de tweede aanslag neemt hij de eerste niet mee. Geinteresseerd cafe en he zonder enig leestekentje erop. Het ligt niet aan het toetsenbord, omdat ik meerdere geprobeerd heb. Het heeft te maken met een of andere windows-instelling. :confused:

... mmm, heb je iets met thema's gedaan of zo, iets waardoor windows niet meer z'n standaard letterset gebruikt, maar een ander Font, de accent tekens zitten niet in alle fonts.

Nee, was gewoon van het ene op andere moment. Ik denk een soort fatale toetsencombinatie. Als je bijv. Ctrl en Shift tegelijk indrukt, dan spring je ook tussen de toetsenbordindelingen.

Ga eens naar het configuratie scherm.
Landinstellingen
Toetsenbord en talen (ik heb Vista, maar volgens mij is dat op XP het zelfde),
Toetsenborden wijzigen.
Bij algemeen.
Wat staat er bij Geïnstallerde services?
Alleen NL of ook EN?

Zoals ook voorheen staan daar NL en EN (EN boven NL, maar dat zal wel alfabetisch zijn weergegeven.

Volgorde is meen ik de volgorde van installeren.

.... poe... wordt nu erg lastig, met google heb ik ook niet echt wat gevonden...

Je zou nog de NL weg kunnen gooien, en weet terug zetten en dan de EN weg gooien en terug zetten kunnen proberen.

Voordat ik helemaal niets meer heb: hoe zet ik iets terug???:confused:

Nu met het "oude" (toets twee keer moeten aanklikken om vervolgens een keer te verwijderen....) toetsenbord, maar weer geen succes. Ook na herstart niet. Ik begin het langzaam op te geven.:confused: O ja, ik heb nu alleen NL met VS internationaal, waardoor ik ook geen icoontje meer in de taakbalk heb van de taalinstelling.

Laatst bewerkt:
Het is wel handiger ze beide te hebben.
Ik heb de EN ook wel eens weg gehaald en plotseling had ik een = teken op de plek van de /.
Maar lost dat niets op weet ik het ook niet.

OK, heb engels er ook weer bij gezet en heb nu NL in de taakbalk staan, maar een vraagteken ernaast waar ik normaal een icoontje van het toetsenbord heb staan.:eek:
PS: ik ga nu naar bed.....

ik heb heel geinteresseerd gelezen, overwogen nog naar het cafe te gaan, maar nee he, het doet het helaas nog steeds niet.... zoals je kunt lezen.:(

Even plotseling als é, ë en è niet meer te gebruiken waren, zijn ze nu opeens weer terug....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan