Toetsenboord gaat niet aan bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasJwz

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Hallo helpmijers!

Ik vond zelf dat ik wel is aan vervanging van computer nodig was maar omdat mijn budget het niet toeliet een nieuwe computer te kopen heb ik die van mijn broer overgenomen. Op zich een prima computer behalve dan dat er illegale software opstaat en ik dit er af wil hebben.

Ik heb nu dus netjes een setje installatie cd's gekocht van Windows xp Media Center Editie en heb geprobeerd dit te gaan installeren maar ik loop telkens op het zelfde punt vast. Als ik wil opstarten dan komt er te staan: For set-up pres DEL
Nu weet ik dus dat je eerst moet instellen wat je als eerst wil booten dus ik wil de BIOS in komen maar dit lukt niet want het toetsenboord schiet niet aan.

Ik heb al 2 usb toetsenborden geprobeerd(microsoft felixble toetsenbord en logitech wired toetsenbord) en 2 van die toetsenborden met een paarse stekker(ben even de naam kwijt) Maar alle 4 deze toetsenborden hebben geen effect. De 2 toetsenborden met de paarse stekker doen het ook helemaal niet als de pc is opgestart en de usb toetsenborden wel.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen of anders een andere manier om Windows opnieuwe op een LEGALE manier te instaleren?

Met vriendelijke groet,

Thomas Haitsma

Sommige toetsenborden werken niet in dos-modus.,
Dus op het punt dat de melding "For set-up pres DEL" komt.
Je zult eerst een PS2 toetsenbord moeten aansluiten en daarop booten.

Kijk daarna in de bios gelijk even naar "USB Support"./ Ik dacht dat dit instelbaar was bij opties voor "Power" of "Boot".

Jah die naam zocht ik PS2 want dat zijn toch die toetsenborden met een paars stekertje?
Daar heb ik er dus 2 van geprobeerd en die doen het helemaal niet.
En dat is nou juist het probleem. Als die het zou kunnen gaan doen dan is het probleem al gouw opgelost denk ik

Dus middels PS2 werkt het niet, en met USB werkt het niet?

Nee met usb heb ik ook een aantal keer geprobeert. Het lampje op het toetsenbord bij numlock gaat even aan maar zodra je op DEL moet drukken dan gaat het weer uit en kan ik er niks meer mee totdat windows is opgestart.

Ik denk dat je andere problemen hebt in de pc, zoals een moederbord probleem, of een voeding probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan