Toetsenbord blokkeren zonder sreensaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansdeB

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Berichten
7
Hallo,

Onder windows kun je met Ctrl, Alt, Delete je blokkering van je toetsenbord en screensaver activeren. Dit kan ook automatisch na bijvoorbeeld 10 minuten.

Ik wil wel het toetsenbord blokkeren maar wat ik op het LCD scherm heb staan moet gewoon zichtbaar blijven, geen screensaver dus.

Mijn vraag is:
Is er binnen Windows XP de mogelijkheid om alleen het toetsenbord te laten blokkeren en niet de screensaver in laten komen? bijvoorbeeld via Registry?
Als het onder Windows XP niet kan is er dan software in de handel die dat wel kan?

Alvast bedankt voor uw hulp.
 
Is het toetsenbord weghalen geen optie? gewoon stekker eruit?
 
Toetsenbord weghalen is geen optie.
Ik moet natuurlijk via Ctrl, Alt, Delete en wachtwoord weer toegang hebben tot het systeem.
Hans
 
Toetsenbord weghalen is geen optie.
Ik moet natuurlijk via Ctrl, Alt, Delete en wachtwoord weer toegang hebben tot het systeem.
Hans

Hoi,

Ik neem aan dat je dit wilt, om anderen toegang te belemmeren ......
Dan denk ik toch dat Eliasar de meest effectieve suggestie biedt.
Wat weerhoud je ervan opnieuw op Ctrl-Alt-DEL te drukken ...... naje toetsenbord weer in te pluggen natuurlijk ...... :thumb: :p
 
Nee nog steeds geen optie, PC staat in een productieomgeving waar testen vaak een uur draaien en men wil zien (vaak vanaf een andere werkpek) of er foutmelding uit de testen komen waarna zij weer actie moeten nemen. De blokkering is nodig om toegang door onbevoegden te voorkomen.
 
Hoi,

Volgens mij vraag je écht iets onmogelijks .....

Je wilt:

1. Het toetsenbord blokkeren
2. Wél met hetzelfde (geblokkeerde) toetsenbord na verloop van tijd op Ctrl-Alt-DEL kunnen drukken

Ehh .... ben ik nou gek?
Knappe softwarebakker dit dát voor elkaar krijgt: een toetsenbord gebruiken dat geblokkeerd is ........
 
Is nu toch binnen Windows niet anders ook daar moet ik via Ctrl, Alt, Delete en wachtwoord weer toegang krijgen tot het systeem. dan werken de andere toetsen toch ook niet. Ik wil alleen dat mijn scherm zichtbaar blijft.
 
Is nu toch binnen Windows niet anders ook daar moet ik via Ctrl, Alt, Delete en wachtwoord weer toegang krijgen tot het systeem. dan werken de andere toetsen toch ook niet. Ik wil alleen dat mijn scherm zichtbaar blijft.

.... .en dus werkt het toetsenbord wél, alleen moet je een wachtwoord ingeven om weer in het systeem te komen ..... en daar moeten de toetsen dus wél voor werken?????

Kortom: je zoekt naar een speld in ...... die er niet is (de toetsen Ctrl, Alt en DEL vastplakken ......) :p
 
Ermmm misschien heb ik een oplossing, nooit geprobeerd maar klinkt logisch:

Gewoon geen screensaver maar wel een wachtwoord op je pc, is dat misschien een mogelijkheid? Anders zou ik echt geen flauw idéé hebben sorry.
 
Met Dameware kun je een machine remote overnemen en dan de lokale toetsenbord en muis vergrendelen.

Kun je dus alleen remote op die machine werken zolang je het knoppie in dameware hebt ingedrukt. druk je er weer op worden "lokale" muis en tb weer vrijgegeven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan