Toetsenbord deels stuk -> virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauji

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2016
Ik heb een Acer aspire 7560g laptop.

Plots deed mijn toetsenbord vreemd.
Alles werkte prima, en plots (2 minuten later) toen ik iets wou intypen begon mijn toetsenbord rare dingen aan te geven. Als ik op v druk komt er fv te staan, als ik op b druk komt er nb te staan, als ik op a,c,t druk komt a,c en t er gewoon, spatie, enter, Windows toets doen het helemaal niet, etc etc.. (Als je v blijft indrukken staat er vvvvvv en dus geen f'en) Ook is mijn laptop een stuk trager. Ik heb reeds een systeemhersyel gedaan en gescand op malware, maar nog steeds is dit probleem er. Ik heb ook geen drinken op mijn toetsenbord laten vallen, hooguit een regendruppel. Wel blaast mijn PC soms veel warmte, maar dit is al zeker een jaar. Heb nooit eerder dit probleem gehad.

Kan iemand advies geven?

Mvg
Laurens

Welkom bij de Helpmij!

Hoe reageert het toetsenbord als je Windows in de veilige modus hebt opgestart?

Laatst bewerkt:
Dan zou het toetsenbord wel eens defect kunnen zijn.
Was het een grote regendruppel?

Neen..
Het is raar dat hij zo plots de geest gaf.
Verder werkt mijn PC ook een stuk trager..

Maar zowel na adcleaner, avg als malwarebytes gebruikt te hebben blijft dit alles duren..

Stel je eigen bestanden veilig op een externe hdd en voer als laatste 'redmiddel' een systeemherstel naar fabriekswaarden uit. (dus geen systeemherstel binnen Windows, maar fabriekswaarden herstellen). Blijft het probleem bestaan dan is het toetsenbord defect.

Hallo

Keyboard zou je ook rudimentair kunnen testen in een v/d b.i.o.s. schermen ... [F2] of [DEL] tijdens opstarten.

Je zou ook een bootbare linux o.i.d. kunnen proberen , gewoon om te testen of alle toetsen wel korrekt werken.

Dubbele karakters weergeven is volgens mij een indikatie van vervuiling , die je hopelijk kunt oplossen door het keyboard voorzichtig ui te blazen met luchdruk (compressor).

Perslucht flesjes zijn volgens mij niet bruikbaar (te weinig druk / debiet)

Om u een idee te geven wat een keyboard kost :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...ard&rt=nc&LH_PrefLoc=3&_trksid=p2045573.m1684

Controleer uiteraard of de keyboard layout korrekt is .

Mocht er veel prijsverschil zijn , en je hebt hierin ervaring ... zou je een goedkoop exotische layout kunnen kopen , en zelf de keyboardcapsules veranderen. (veel werk , alsook ervaring vereist)

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Een ander keyboard laten monteren zal zo goed als zeker veel duurder zijn ... hoe veel men hiervoor durft te vragen ???

Peter

Teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Steeds toetsen op keyboard die t niet doen.

Iemand die t weet hoeveel t kost om een toetsenbord erop te laten steken? Heb zelf geen ervaring hiermee en begin liever ook niet aan het openmaken van mijn laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan